Cristoffer Cedergren
Medlem
Vi får nog se det som att vi är glada att SAS överlevde rekonstruktionen och nu kan hitta nya intäktskällor i världen, så att vi får ha SAS kvar.
Som kund SAS riktas väl all kritik dit? Irrelevant vilka underleverantörer de har bak sig för leverera dess produkt.Jo men ändå skillnad. Har de andra i SkyTeam tillgänglighet och SAS hävdar att de ska ha samma tillgänglighet som andra så är det SAS som ljuger osv. och dit kritiken bör riktas (och man kan supporta att Eurobonus går in i FlyingBlue).
Som kund SAS riktas väl all kritik dit? Irrelevant vilka underleverantörer de har bak sig för leverera dess produkt.
Fast Delta, KLM, AF har ju helt annan tillgänglighet. Råkade en gång välja glying blue i awardfares och vara nära hallelujah moment, men insåg mitt fel, bytte till Eurobonus och då var det minsann Tomt…* SAS har sagt att de har samma tillgänglighet till bonusplatser i Skyteam som andra flygbolag.
* När vi söker finns det inte mycket tillgänglighet.
Beror detta på:
1. SkyTeambolagen har generellt dålig tillgänglighet, eller
2. SAS har inte samma tillgänglighet som andra.
Om 1 så är SkyTeam skit men SAS är inte sämre än någon annan och det är rimligt att säga att SkyTeam är dåliga, som JonasC gjorde ovan. Om det är 2 så har SAS ljugit och den dåliga tillgängligheten beror på SAS mer än SkyTeam.
Går givetvis att klaga direkt till SAS på den dåliga tillgängligheten oavsett - kör på. Men min ursprungliga kommentar var alltså till om det är SkyTeam eller SAS som har dålig tillgänglighet.
Detta verkar vara obestridbart. Men frågan är, är det SAS fel eller de andra bolagens fel?Fast Delta, KLM, AF har ju helt annan tillgänglighet. Råkade en gång välja glying blue i awardfares och vara nära hallelujah moment, men insåg mitt fel, bytte till Eurobonus och då var det minsann Tomt…
Om du läser mitt föregående inlägg så är tillgängligheten på AFKLM god när man söker på vad Delta och Virgin kan boka jämfört med de få platser som SAS kommer åt. Övriga partners i alliansen är nog lika begränsade oavsett program. Har t.ex aldrig lyckats hitta en long haul i business med Korean Air när jag har sökt på Flying Blue och Delta. Virgin brukade visa en del förr, men nu är det lika tomt som hos EuroBonus.Menar du tillgång för Eurobonus eller generellt? Dvs. om Skyteam är skit eller om det är Eurobonus?
SAS. Men det spelar ingen roll.Detta verkar vara obestridbart. Men frågan är, är det SAS fel eller de andra bolagens fel?
Kommer ju alltid tillbaka till att det är bra att SAS ändå finns kvar. De valde ju inte direkt att byta.SAS. Men det spelar ingen roll.
När de var i Star Alliance så fanns det fler platser. Nu färre.
De valde att byta till SkyTeam. Då har de gått med på detta. Svårare än så är det inte. Skyteam för oss som SAS medlemmar har tyvärr inte blivit bra. Än så länge