Och snart är väl det enda vi har, SAS-flyg till USA, också borta: https://jetlag.no/nyheter/sas-apner...tyr-det-for-eurobonus-medlemmer-i-skandinavia
Mesa Homeowners Card känns dock inte som ett kort för massmarknaden, så tveksamt om det kommer leda till några större volymer av amerikanska EuroBonusresenärer. Om de däremot slår på stora trumman och börjar dunka ut poäng till Amex och Chase med diverse transferbonusar så kan vi nog räkna med ännu sämre tillgänglighet.Och snart är väl det enda vi har, SAS-flyg till USA, också borta: https://jetlag.no/nyheter/sas-apner...tyr-det-for-eurobonus-medlemmer-i-skandinavia
Mesa Homeowners Card känns dock inte som ett kort för massmarknaden, så tveksamt om det kommer leda till några större volymer av amerikanska EuroBonusresenärer. Om de däremot slår på stora trumman och börjar dunka ut poäng till Amex och Chase med diverse transferbonusar så kan vi nog räkna med ännu sämre tillgänglighet.
Jag har också gett upp. Finns inte ett skit. Två ströplatser från typ AMS till BKK via Saudiarabien utan hemresa kan man kanske hitta nånstans. Annars noll och inget. Vad händer i Skyteam?? Just nu är det enbart sämre än i Star Alliance.Bara jag som nu ger upp hoppet om stort bonussläpp (öppna kranar) på Sky Team innan sommaren?
Bokar revenue för sommarresan nu i kväll – och får skruva ner förhoppningen om nytt stort bonussläpp på att det någonsin sker i stället.
Tack Aron!
EDIT: det är iofs skönt att boka revenue hos en annan vettig allians. Behöver ju inte fler poäng hos Sky Team (har 350k) eftersom dom inte går att använda.
Menar du tillgång för Eurobonus eller generellt? Dvs. om Skyteam är skit eller om det är Eurobonus?Korean Air där man tidigare hade chans att hitta en plats till USA och Europa om man hängde på låset är nu tokborta. Innan fanns det till t.ex Boston, Toronto, Seattle, Vancouver, Chicago. Känns som att de koreanska miljonärerna har dammsugit upp dessa platser. Likaså inget till Europa. Innan fanns det till Milano, Prag, Wien, Frankfurt, Amsterdam. Stendött även där.
Aerolinas Argentinas också helt borta. Innan fanns det hyfsad tillgänglighet till Buenos Aires från Rom och Madrid.
Virgin Atlantic fortsatt stabilt, släpper mestadels till USA, men även en del till Sydafrika, Karibien (Jamaica och Barbados), samt Indien. Hoppas på lite släpp till Seoul på deras nya rutt som drar igång i mars nästa år.
Aeromexico också borta på long haul, finns endast business på enstaka inrikesflyg eller på sin höjd från New York till Mexico City.
Kenya Airways fortfarande förutsägbart, släpps två platser 360 dagar före avgång på nästan alla avgångar. Dock fylls det sällan på med några fler platser efter det initiala släppet.
Sista minuten bonusresor omöjligt på nästan alla bolag, undantaget SAS där man ibland kan hitta till USA.
SkyTeam framstår mer och mer som en luffarallians för varje vecka som går. Tragiskt dålig tillgänglighet.
För oss som enbart har EuroBonus poäng och är medlemmar i SAS så är det samma sak. Vår upplevelse av Skyteam är det vi får via SAS. All annan eventuell tillgänglighet hos andra bolag är 100% irrelevant.Menar du tillgång för Eurobonus eller generellt? Dvs. om Skyteam är skit eller om det är Eurobonus?
Jo men ändå skillnad. Har de andra i SkyTeam tillgänglighet och SAS hävdar att de ska ha samma tillgänglighet som andra så är det SAS som ljuger osv. och dit kritiken bör riktas (och man kan supporta att Eurobonus går in i FlyingBlue).För oss som enbart har EuroBonus poäng och är medlemmar i SAS så är det samma sak. Vår upplevelse av Skyteam är det vi får via SAS. All annan eventuell tillgänglighet hos andra bolag är 100% irrelevant.