Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Bara jag som nu ger upp hoppet om stort bonussläpp (öppna kranar) på Sky Team innan sommaren?

Bokar revenue för sommarresan nu i kväll – och får skruva ner förhoppningen om nytt stort bonussläpp på att det någonsin sker i stället.

Tack Aron!

EDIT: det är iofs skönt att boka revenue hos en annan vettig allians. Behöver ju inte fler poäng hos Sky Team (har 350k) eftersom dom inte går att använda.
 
Efter ett tiotal försök om mixed cabin på korta och långa benet börjar jag ge upp.

Har resa CPH-HND i F men vill lägga till feeder från ARN. Då resan är efter oktober har nya business intra-europa ställt till det lite för mig. På SAS hemsida ser jag bara bokningsklass I under business, men kundtjänst kan se F om det finns tillgänglighet. Just tillgängligheten är den trånga sektorn. Finns det någonstans där jag kan se tillgängligheten per awardklass? På expertflyer hittar jag bara revenuetillgängligheten
 
Efter ett tiotal försök om mixed cabin på korta och långa benet börjar jag ge upp.

Har resa CPH-HND i F men vill lägga till feeder från ARN. Då resan är efter oktober har nya business intra-europa ställt till det lite för mig. På SAS hemsida ser jag bara bokningsklass I under business, men kundtjänst kan se F om det finns tillgänglighet. Just tillgängligheten är den trånga sektorn. Finns det någonstans där jag kan se tillgängligheten per awardklass? På expertflyer hittar jag bara revenuetillgängligheten
F-klass släpps bara som married segments på de korta segmenten, tror inte att man kan få till den som en standalone feeder.
 
Det är nästan så uselt att man baxnar. Har kartlagt tillgängligheten på AFKLM hos Delta SkyMiles och skillnaden mot de få platser som EuroBonus kan boka är väldigt påtaglig. En populär destination som Bangkok där det finns ett 20-tal datum tillgängliga under sommaren på AFKLM som kan bokas via Delta. Inte ett enda datum dyker upp hos SAS. Visserligen får man betala skatter och bränsletillägg på cirka 6000 SEK tur och retur, men det känns nästan som en värd kompromiss med tanke på tillgängligheten.

Detsamma gäller även till andra destinationer så som Dubai (sommar = lågsäsong = gott om bonusplatser), Singapore, Costa Rica, St. Maarten, Kapstaden, Zanzibar, mm.
 
Ja, jag har haft alerts på Dubai nästan hela sommaren sedan flera månader tillbaka då vi gillar att åka dit lågsäsong. Men det har inte resulterat i en enda vettig resa. AFKLM lyckas knappt ge bort såna här biljetter – men inte ens flygbiljetter till 50 grader värme som ingen flying blue-människa vill ha är aktuellt för Eurobonus-kunder. Känns som att man står lägre i kurs än en hund.

Men Broloppet såg kul ut i alla fall.
 
Det är nästan så uselt att man baxnar. Har kartlagt tillgängligheten på AFKLM hos Delta SkyMiles och skillnaden mot de få platser som EuroBonus kan boka är väldigt påtaglig. En populär destination som Bangkok där det finns ett 20-tal datum tillgängliga under sommaren på AFKLM som kan bokas via Delta. Inte ett enda datum dyker upp hos SAS. Visserligen får man betala skatter och bränsletillägg på cirka 6000 SEK tur och retur, men det känns nästan som en värd kompromiss med tanke på tillgängligheten.

Detsamma gäller även till andra destinationer så som Dubai (sommar = lågsäsong = gott om bonusplatser), Singapore, Costa Rica, St. Maarten, Kapstaden, Zanzibar, mm.
Nej, man tror nästan inte att det är sant. Kan det ha varit det som skedde första veckorna? Alltså att Eurobonus fick samma tillgång som Flying Blue?
Själv har jag annars mer eller mindre gett upp. Kan tänka mig att åka i princip varsomhelst närsomhelst förutom USA men det tycks inte finnas några räddningsplankor. Gjorde ett tafatt försök att ta mig till Bangalore med Virgin för att sen ta en revenue till Maldiverna men blev alldeles för mycket strul och bortkastad tid med dessa förbannade ”feederflyg”, ”säkerhetsövernattningar” och överlag för struligt. Kanske om man varit 15 år yngre och inte hade en fru som kan bryta ihop av en resa till Ängelholm…
 
Nej, man tror nästan inte att det är sant. Kan det ha varit det som skedde första veckorna? Alltså att Eurobonus fick samma tillgång som Flying Blue?
Själv har jag annars mer eller mindre gett upp. Kan tänka mig att åka i princip varsomhelst närsomhelst förutom USA men det tycks inte finnas några räddningsplankor. Gjorde ett tafatt försök att ta mig till Bangalore med Virgin för att sen ta en revenue till Maldiverna men blev alldeles för mycket strul och bortkastad tid med dessa förbannade ”feederflyg”, ”säkerhetsövernattningar” och överlag för struligt. Kanske om man varit 15 år yngre och inte hade en fru som kan bryta ihop av en resa till Ängelholm…
Du har LHR-MBJ t/r i Februari.
 
Det är nästan så uselt att man baxnar. Har kartlagt tillgängligheten på AFKLM hos Delta SkyMiles och skillnaden mot de få platser som EuroBonus kan boka är väldigt påtaglig. En populär destination som Bangkok där det finns ett 20-tal datum tillgängliga under sommaren på AFKLM som kan bokas via Delta. Inte ett enda datum dyker upp hos SAS. Visserligen får man betala skatter och bränsletillägg på cirka 6000 SEK tur och retur, men det känns nästan som en värd kompromiss med tanke på tillgängligheten.

Detsamma gäller även till andra destinationer så som Dubai (sommar = lågsäsong = gott om bonusplatser), Singapore, Costa Rica, St. Maarten, Kapstaden, Zanzibar, mm.
Ja, problemet har varit likadant hela tiden förutom första veckorna (och kanske det korta tillfället när AF/KLM släppte ett gäng platser en gång senare).Riktigt uselt.

"Ingen diskriminering mellan skyteam-bolaget".
Maila Aron förresten, han låtsades ju som att problemet inte fanns på senaste EBD-träffen och bad folk skicka exempel när någon ställde frågan. Undrar om han vågar vara med på nästa träff....
 
Toppen