Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Jo men ändå skillnad. Har de andra i SkyTeam tillgänglighet och SAS hävdar att de ska ha samma tillgänglighet som andra så är det SAS som ljuger osv. och dit kritiken bör riktas (och man kan supporta att Eurobonus går in i FlyingBlue).
Som kund SAS riktas väl all kritik dit? Irrelevant vilka underleverantörer de har bak sig för leverera dess produkt.
 
med tanke på att SAS anställt mer folk som jobbar med dynamisk prissättning så förutspår kristallkulan dynamisk prissättning även på bonusbiljetter inom en snar framtid liknande det som AF och KLM har idag. Då finns det plötsligt tillgänglighet men det kommer istället vara hutlösa priser.
 
Som kund SAS riktas väl all kritik dit? Irrelevant vilka underleverantörer de har bak sig för leverera dess produkt.


* SAS har sagt att de har samma tillgänglighet till bonusplatser i Skyteam som andra flygbolag.
* När vi söker finns det inte mycket tillgänglighet.

Beror detta på:
1. SkyTeambolagen har generellt dålig tillgänglighet, eller
2. SAS har inte samma tillgänglighet som andra.

Om 1 så är SkyTeam skit men SAS är inte sämre än någon annan och det är rimligt att säga att SkyTeam är dåliga, som JonasC gjorde ovan. Om det är 2 så har SAS ljugit och den dåliga tillgängligheten beror på SAS mer än SkyTeam.

Går givetvis att klaga direkt till SAS på den dåliga tillgängligheten oavsett - kör på. Men min ursprungliga kommentar var alltså till om det är SkyTeam eller SAS som har dålig tillgänglighet.
 
* SAS har sagt att de har samma tillgänglighet till bonusplatser i Skyteam som andra flygbolag.
* När vi söker finns det inte mycket tillgänglighet.

Beror detta på:
1. SkyTeambolagen har generellt dålig tillgänglighet, eller
2. SAS har inte samma tillgänglighet som andra.

Om 1 så är SkyTeam skit men SAS är inte sämre än någon annan och det är rimligt att säga att SkyTeam är dåliga, som JonasC gjorde ovan. Om det är 2 så har SAS ljugit och den dåliga tillgängligheten beror på SAS mer än SkyTeam.

Går givetvis att klaga direkt till SAS på den dåliga tillgängligheten oavsett - kör på. Men min ursprungliga kommentar var alltså till om det är SkyTeam eller SAS som har dålig tillgänglighet.
Fast Delta, KLM, AF har ju helt annan tillgänglighet. Råkade en gång välja glying blue i awardfares och vara nära hallelujah moment, men insåg mitt fel, bytte till Eurobonus och då var det minsann Tomt…
 
Fast Delta, KLM, AF har ju helt annan tillgänglighet. Råkade en gång välja glying blue i awardfares och vara nära hallelujah moment, men insåg mitt fel, bytte till Eurobonus och då var det minsann Tomt…
Detta verkar vara obestridbart. Men frågan är, är det SAS fel eller de andra bolagens fel?
 
SAS… de betalar väl för dåligt. Alternativt har inget komma med i gengäld då de mest frekventerar Chicago och new york med bonusplatser
 
Menar du tillgång för Eurobonus eller generellt? Dvs. om Skyteam är skit eller om det är Eurobonus?
Om du läser mitt föregående inlägg så är tillgängligheten på AFKLM god när man söker på vad Delta och Virgin kan boka jämfört med de få platser som SAS kommer åt. Övriga partners i alliansen är nog lika begränsade oavsett program. Har t.ex aldrig lyckats hitta en long haul i business med Korean Air när jag har sökt på Flying Blue och Delta. Virgin brukade visa en del förr, men nu är det lika tomt som hos EuroBonus.
 
Detta verkar vara obestridbart. Men frågan är, är det SAS fel eller de andra bolagens fel?
SAS. Men det spelar ingen roll.
När de var i Star Alliance så fanns det fler platser. Nu färre.
De valde att byta till SkyTeam. Då har de gått med på detta. Svårare än så är det inte. Skyteam för oss som SAS medlemmar har tyvärr inte blivit bra. Än så länge
 
SAS. Men det spelar ingen roll.
När de var i Star Alliance så fanns det fler platser. Nu färre.
De valde att byta till SkyTeam. Då har de gått med på detta. Svårare än så är det inte. Skyteam för oss som SAS medlemmar har tyvärr inte blivit bra. Än så länge
Kommer ju alltid tillbaka till att det är bra att SAS ändå finns kvar. De valde ju inte direkt att byta.

Det som är mest irriterande för min del är ju deras kommunikation att de skulle ha lika många awards som alla andra, första klass skulle inte vara några problem att boka, generellt inga skillnader som att blandade klasser skulle funka osv. Alla ”temporära” saker som är kvar efter 1 år som att man ex måste dela upp bokningar och att det inte går att boka awards inom 72h. Hade de bara varit ärliga istället så hade iaf jag inte varit lika förbannad.
 
Toppen