Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Tror du överskattar hans förmåga att boka awards, skulle inte bli förvånad om Aron aldrig sökt awardplatser hos något annat program än eurobonus.
När Sky-sök gick live så satt han i business-loungen på CPH och sökte på resor till Vegas bland annat, men han kanske bara se det i klippet på instagram.
Min poäng är mest att det är ett sätt att undvika att gå till botten med frågan just nu, det finns garanterat någon i hans team som vet hur man söker awards på andra bolag.
Han hade alltså kunnat svara "det låter inte bra, det ska vi kolla på" = vi jobbar på att lösa det.
Istället så svarade han "om ni ser något sånt kan ni skicka in det" = det är inget vi bryr oss om i nuläget alternativt så vet vi exakt vad som ligger bakom men vill tona ner problematiken som att "det är så sällsynt att vi inte kan hitta det själva".
Men jag kan såklart ha fel och att de behöver en hög med mail-bevis för att trycka på de andra bolagen.
SAS-anställda flyger med ID, så de har bättre tillgång än bara SkyTeam (Eller tidigare *A) :)
Såklart dom gör men det skulle inte förvåna mig om en del på SAS ändå bokar awards på grund av att man löper större risk att få vänta på nästa plan med ID än Award, men jag är inte så insatt i det hela.
 
När Sky-sök gick live så satt han i business-loungen på CPH och sökte på resor till Vegas bland annat, men han kanske bara se det i klippet på instagram.
Min poäng är mest att det är ett sätt att undvika att gå till botten med frågan just nu, det finns garanterat någon i hans team som vet hur man söker awards på andra bolag.
Han hade alltså kunnat svara "det låter inte bra, det ska vi kolla på" = vi jobbar på att lösa det.
Istället så svarade han "om ni ser något sånt kan ni skicka in det" = det är inget vi bryr oss om i nuläget alternativt så vet vi exakt vad som ligger bakom men vill tona ner problematiken som att "det är så sällsynt att vi inte kan hitta det själva".
Men jag kan såklart ha fel och att de behöver en hög med mail-bevis för att trycka på de andra bolagen.

Såklart dom gör men det skulle inte förvåna mig om en del på SAS ändå bokar awards på grund av att man löper större risk att få vänta på nästa plan med ID än Award, men jag är inte så insatt i det hela.
Absolut! Bara bland de kompisar/bekanta jag känner så slutade alla med kreditkort och sånt sen dom började iom att det inte blev värt det. Dom fixade Platinum eller annat kort som gav tillgång till lounger som sträcker över allianserna.

Han försöker nog bara med damage control, och det går inte bra :confused:
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa
Kabinklass: Eco
Avreseort: GOT
Destination: BKK (hemresa från SIN)
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 47500
Skatter&avgifter (per person): 2185:-
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Jul 2024
Bokad: Jan 19, 2024
Hur hittades tillgänglighet: Hade utresa sedan tidigare - la nu till hemresa som jag bevakade direkt på SAS hemsida på enskilda datum i en två veckors period ±2 dagar
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Osexiga flighter men oerhört skönt att få ihop Nyårsresa med familjen i årets mest eftertraktade bokningslucka. Prioriterar dessutom så få legs som möjligt och enkla connections när man har ungarna med. Uppdelad på två bokningar så vi ska nog kunna få in Frugan och dottern på en business uppgradering närmare inpå utresa, så får jag och lillgrabben nöja oss med att hänga på i loungerna (EBG).

GOT-MUC - Lufthansa - Airbus A319
MUC-BKK - Lufthansa - Airbus A380-800
SIN-MUC - Lufthansa - Airbus A350-900
MUC-GOT - Lufthansa - Airbus A319

Man går ju nu i tider och hoppas att alla gamla *A bokningar ska hålla sig starka. När jag tittar på ovanstående flighters motsvarighet i kostnad revenue så är priset nu uppe i 86kkr. Jämfört med motsvarande tillgänglighet idag på ST så leder det till att man tar sig en extra whiskey på helgerna nu för att stilla nerverna.
 
När Sky-sök gick live så satt han i business-loungen på CPH och sökte på resor till Vegas bland annat, men han kanske bara se det i klippet på instagram.
Min poäng är mest att det är ett sätt att undvika att gå till botten med frågan just nu, det finns garanterat någon i hans team som vet hur man söker awards på andra bolag.
Han hade alltså kunnat svara "det låter inte bra, det ska vi kolla på" = vi jobbar på att lösa det.
Istället så svarade han "om ni ser något sånt kan ni skicka in det" = det är inget vi bryr oss om i nuläget alternativt så vet vi exakt vad som ligger bakom men vill tona ner problematiken som att "det är så sällsynt att vi inte kan hitta det själva".
Men jag kan såklart ha fel och att de behöver en hög med mail-bevis för att trycka på de andra bolagen.

Såklart dom gör men det skulle inte förvåna mig om en del på SAS ändå bokar awards på grund av att man löper större risk att få vänta på nästa plan med ID än Award, men jag är inte så insatt i det hela.
Du är säkert helt rätt på det. Handlar ju om bortförklaring/undanflykt.

Vad sägs om att Eurobonus-teamet själva kikar på bristen på tillgång AF/KLM jämfört med hos andra partners. Så kanske vi kan sluta behöva jobba deltid åt Eurobonus.

Eller fakturerar ni andra för ert jobb?
 
Jag tycker svaret, om det verkligen är ordagrant, är riktigt riktigt svagt.

Inte bara säger Aron att "det finns ingen diskriminering", han säger ju också att det sker ingen begränsning. Och om han får exempel så ska de ta upp det med de andra bolagen.

OK, låt oss anta att det är sant. Dels, SkyTeam bolagen publicerar lika många platser till alla. Dels, det sker ingen begräsning, dvs varken SAS eller SkyTeam har någon "nödbroms" som dödar tillgång för EB-medlemmar.

Om allt det stämmer är den mest logiska förklaringen till de många platser som SAS inte ser/kan boka, att det är i SAS bokningsmotor felet ligger.

Och det är där Arons svar klingar så otroligt illa. Hans inställning är att a) det finns inget problem och b) om någon lyckas påvisa platstillgång som inte SAS kan boka, så ligger felet hos SkyTeam och då får man hoppas SkyTeam gör något åt det.
 
Toppen