Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

palmen

Moderator
Det stämmer såklart. Jag upplevde dock att tillgängligheten av AF/KLM-business var ungefär den samma för Delta och SAS innan allt plötsligt "försvann" runt den 16:e September.
Ja allt ströps mer eller mindre men en del har öppnat upp igen. Tills motsatsen bevisas så lägger jag det på kontot "sånt som händer direkt vid alliansbytet". Ger det året ut innan jag drar allt för stora slutsatser.

fcx

Medlem
Jag har bokat CGK-JED-NBO-AMS-OTP
Fem olika bolag, första sträckan online andra via tel. Allt i C klass, dubbelkollades av backoffice och inga problem
Förr i tiden stod det ju i reglerna att man bara fick åka via en tredjezon (inte flera tredjezoner), men sedan bytet till Skyteam verkar den texten ha tagits bort. Regeln kanske är borta?

eddo

Medlem
2 av 3 agenter som jag talade med idag visste inte vad en feeder flight var. Den 3:e skulle prata med Eurobonusavdelning angående att lägga till feeder flights och ringa tillbaka, men det hände aldrig och under tiden jag väntade försvann alla för mig tänkbara alternativa flygrutter.
En av de jag pratade med idag, som verkade väldigt intresserad och som försökte vara väldigt hjälpsam, ringde över till EuroBonus men kom tillbaka och sa att de inte alls kände till något om det där heller. Övriga 3 hävdade att det bara gick på SAS awards men inte Skyteam. Kände igen åtminstone 2 av agenterna som har varit väldigt hjälpsamma vid tidigare bokningar så även flera av de mer kunniga agenterna verkar vara helt ovetande om detta.

Vore intressant med en ny kommentar från Eurobonus-personen som uttalade sig kring detta...

Tomas E

Medlem
2 av 3 agenter som jag talade med idag visste inte vad en feeder flight var. Den 3:e skulle prata med Eurobonusavdelning angående att lägga till feeder flights och ringa tillbaka, men det hände aldrig och under tiden jag väntade försvann alla för mig tänkbara alternativa flygrutter.
Om agenten är svenskspråkig skulle jag också prova begreppet "anslutningsflyg". :)

trygve

Medlem
En av de jag pratade med idag, som verkade väldigt intresserad och som försökte vara väldigt hjälpsam, ringde över till EuroBonus men kom tillbaka och sa att de inte alls kände till något om det där heller. Övriga 3 hävdade att det bara gick på SAS awards men inte Skyteam. Kände igen åtminstone 2 av agenterna som har varit väldigt hjälpsamma vid tidigare bokningar så även flera av de mer kunniga agenterna verkar vara helt ovetande om detta.

Vore intressant med en ny kommentar från Eurobonus-personen som uttalade sig kring detta...

Nye regler ligger ute på flysas.com. Tar nok noen dager før beskjeden når frem til kundeservice:

1000002578.png

Toppen