Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Avios är attraktivt absolut, men även där har vi sett devalveringar. Qatar höjde t.ex sina bränsletillägg på bonusresor med det dubbla igår natt. Inte jättekul att betala 10.000 SEK i skatter och avgifter för en bonusresa. Finns fortfarande en del sweet-spots t.ex Finnair och Iberia men det är nog bara en tidsfråga innan dessa försvinner, antingen i form av höjda poängpriser eller kraftigt höjda bränsletillägg.
Detta har nu reverserats. Priset har istället ökat med mer rimliga 15% även fast det såklart är tråkigt. Dock så har ju Qatar gått ut och KOMMUNICERAT att det blev fel, man jobbar på det och nu på kvällen ändrat. Vilket skiljer sig SIGNIFIKANT från hur SAS har skött senaste dagarna där vi hör absolut nada och får gå på rykten från anställda på kundtjänst.

Jag kan förstå att boka leg-for-leg hindras/stoppas pga otydligenheten; folk som lyckats boka udda vägar. T ex om man ska till Japan men flyger via dyrare zon, ARN-CPH-SIN-HND. Förhoppningsvis blir det lite bättre på annat sätt för oss :)
Eh, så man ska ta bort möjligheten helt för att SAS inte följt sina egna regler och låtit folk boka resor med orimlig routing? Därför ska alla som vill boka resor med en längre layover eller sätta ihop resor som motorn av någon anledning inte hittar själv stoppas?

Jo fast det borde man ju komma åt genom att poängpriset i dyraste zonen gäller dvs poängen för SIN i ditt exempel istället för HND priset.

Jag tar hellre det krångligare leg-för-leg än en bra sökfunktion för då håller man ’kreti och pleti’ borta i större utsträckning
Och jag tar hellre att vi måste börja ex i Amsterdam/Paris för att kunna flyga med andra bolag i Skyteam. ;)

Eh, så man ska ta bort möjligheten helt för att SAS inte följt sina egna regler och låtit folk boka resor med orimlig routing? Därför ska alla som vill boka resor med en längre layover eller sätta ihop resor som motorn av någon anledning inte hittar själv stoppas?
Antalet kunder som bokar tokresor är försvinnande liten. Hade SAS tyckt att det var ett problem så hade man gått hårdare och följt upp med de agenter som släppt igenom dessa bokningar, samt även återkopplat till kunderna.

99,9% av alla EuroBonusmedlemmar vill minimera sin tid ombord på flygplan och flygplatser. De är ute efter korta, smidiga och bekväma resor med ett byte. Resor som det har funnits gott om i business class till Cancun, Zanzibar, Kalifornien och Japan.

Aa men mitt orosmoln är avsaknaden av AF/KLMs business som är helt strypt.
För info så bokade jag precis AF ToR i business till Zanzibar. Fanns endast med Kenya på hemsidan men kunde inte komma vidare i bokningen så ringde in. Fick hjälp av en agent som hittade perfekta datum för 3 personer och, efter att ha läst här, blev jag väldigt förvånad att båda vägarna var med AF.

För info så bokade jag precis AF ToR i business till Zanzibar. Fanns endast med Kenya på hemsidan men kunde inte komma vidare i bokningen så ringde in. Fick hjälp av en agent som hittade perfekta datum för 3 personer och, efter att ha läst här, blev jag väldigt förvånad att båda vägarna var med AF.
Är det någon annan som har lyckats eller kan man förvänta sig att agenten gjort fel och bokat AF/KLM i business?

Har den blivit biljetterad också?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen