Jonas C
Medlem
Korrekt.som Awardfares inställt på Virgin eller Flying blue?
Korrekt.som Awardfares inställt på Virgin eller Flying blue?
Nu är jag ingen ekonom men kan inte bli låta bli att tycka det är lite konstigt ändå. Tycker de alltså att är nån form av ”point run” som försigår, liknande som banken skulle råka ut för om alla skulle ha ut sina pengar samtidigt? De har ju inte direkt gett ut poängen gratis så är det inte något fel om hur man bokför om det skapar problem att poäng utnyttjas?Inte fått någon förklaring varför, men om jag får gissa så är det för att minimera bokningarna. För många bokningar på för kort tid och för höga kostnader för SAS.
Blir väl en kostnadsföring över RR och i förlängningen (när det ska betalas) en likviditetspåverkan. Detta slipper de när det sitter som en skuld i BR.Nu är jag ingen ekonom men kan inte bli låta bli att tycka det är lite konstigt ändå. Tycker de alltså att är nån form av ”point run” som försigår, liknande som banken skulle råka ut för om alla skulle ha ut sina pengar samtidigt? De har ju inte direkt gett ut poängen gratis så är det inte något fel om hur man bokför om det skapar problem att poäng utnyttjas?
Nu var det länge sedan men någon här hade kommit över en siffra vad bolagen betalade varandra för bonusplatserna. Åtminstone då var det mer eller mindre kaffepengar om uppgifterna stämde. Iof är väl även kaffepengar ett problem för SAS så ska kanske inte ska säga för mycket.
Försökte hjälpa en kompis boka, och tillgängligheten stämde inte överens för det vi testade i alla fall. Ringde in för att boka dvs, som datapunkt sa agenten också att leg for leg inte var tillåtet. Hon sa också att hon såg China Eastern tillgänglighet men att de fick hon inte boka.som Awardfares inställt på Virgin eller Flying blue?
Vissa bolag är dyrare än andra för SAS att boka in dig på.Nu är jag ingen ekonom men kan inte bli låta bli att tycka det är lite konstigt ändå. Tycker de alltså att är nån form av ”point run” som försigår, liknande som banken skulle råka ut för om alla skulle ha ut sina pengar samtidigt? De har ju inte direkt gett ut poängen gratis så är det inte något fel om hur man bokför om det skapar problem att poäng utnyttjas?
Nu var det länge sedan men någon här hade kommit över en siffra vad bolagen betalade varandra för bonusplatserna. Åtminstone då var det mer eller mindre kaffepengar om uppgifterna stämde. Iof är väl även kaffepengar ett problem för SAS så ska kanske inte ska säga för mycket.
Jag har hört talas om tjänsten chatflight, kan inte de hjälpa med precis det här?Inga platser i business visas för AFKLM online, däremot kan man hitta dem via andra sökverktyg och ringa in till SAS och boka så länge resorna inte går till USA, Kanada, Mexico eller Dubai.
Jag har nu genom "andra sökvertyg" hittat perfekt t/r med KLM som tydligen inte alls syntes för den agent jag pratade med vid kl 15.00 idag. menar ni att om jag ringer in imorgon och försöker boka denna så funkar det? hänger fan inte med...