Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

tack för förklaring och du har såklart helt rätt.
hittade ARN-ZNZ toppenresa med 4 platser i biz för 48.5k men hemresan i biz för 554k. jag är noob (och förstår att det är såna som mig ni vill banna här på forat).

fråga: om jag skulle hitta ecoresa på awardfares t/r. skulle man då kunna se över möjligheten att uppgradera till c eller är jag bara en idiot som tänker så?
jag vill verkligen få möjlighet att once in my life få åka i biz men nu är vi i en sits där vi har vi tagit ledigt från både skola och jobb samt bokat boende på zanzibar unrefundable (pekpinnar undanbedes, jag förstår att jag är ett ägg). vill bara understryka att KOMMA IVÄG är numera prio för oss.
Ja det funkar med business på turen och economy på returen, däremot undrar jag varför ni bokat boende innan flygen?

• Gilla
Reactions: hco
tack för förklaring och du har såklart helt rätt.
hittade ARN-ZNZ toppenresa med 4 platser i biz för 48.5k men hemresan i biz för 554k. jag är noob (och förstår att det är såna som mig ni vill banna här på forat).

fråga: om jag skulle hitta ecoresa på awardfares t/r. skulle man då kunna se över möjligheten att uppgradera till c eller är jag bara en idiot som tänker så?
jag vill verkligen få möjlighet att once in my life få åka i biz men nu är vi i en sits där vi har vi tagit ledigt från både skola och jobb samt bokat boende på zanzibar unrefundable (pekpinnar undanbedes, jag förstår att jag är ett ägg). vill bara understryka att KOMMA IVÄG är numera prio för oss.
Nu vet jag inte vem du avser att flyga med på det långa benet men vissa flygbolag kan tänka sig att uppgradera award bokningar för pengar antigen innan på flygbolagets hemsida eller på flygplatsen. Störst chans är nog på flygplatsen om det finns lediga stolar förstås. Men, det brukar vara dyrt, skulle tippa på allt från 5000-10000 kr/person.

jag är noob (och förstår att det är såna som mig ni vill banna här på forat).
Jag tror inte att det är någon som vill banna nybörjare så länge de beter sig normalt och följer forumets regler.

Du verkar väl en helt normal nybörjare.
pekpinnar undanbedes, jag förstår att jag är ett ägg)
Alla är vi ägg från början... sen kan vi kläckas och nå vår fulla potential. (Förutom de som blir till omelett innan förstås).

Tänker att den viktiga frågan är om vi ser någon ökad tillgänglighet på award-platser, särskilt business, till USA? Resperioden är ju bara till 30:e nov så rätt snäv om du frågar mig så har svårt att se att det skulle driva en stor mängd bokningar

Agenten lyckades hitta utresa till Sydamerika men ingen hemresa, i detta fallet med KLM. Ingenting stämde inte alls överens med vad jag såg på Awardfares på Virgin/Flying Blue, han hittade inte det jag såg och vice versa.
EDIT: Såg att jag betalade 450 kr serviceavgift. Var vänder jag mig för att få tillbaka den? Går inte att boka online så den ska ju bort.

Last edited:
Agenten lyckades hitta utresa till Sydamerika men ingen hemresa, i detta fallet med KLM. Ingenting stämde inte alls överens med vad jag såg på Awardfares på Virgin/Flying Blue, han hittade inte det jag såg och vice versa.
EDIT: Såg att jag betalade 450 kr serviceavgift. Var vänder jag mig för att få tillbaka den? Går inte att boka online så den ska ju bort.
Finns formulär man kan skicka in och begära återbetalning!

Hittade länken: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/formular/ansprak-ovrigt/.

I vissa fall har jag haft kontakt med dom direkt via Gold-support-mailen, iom dom brukar svara snabbare där.

Toppen