Nej det går inte emot principen, som du själv nämner ”samma zon”.Borde man man inte kunna boka på JED-NBO på NBO-LHR-CDG-CPH eftersom de tillhör samma zon?
Eller går det mot principen “most reasonable route”?
Det går dock emot "most reasonable routing", men det är ju subjektivt och dagsform på kundtjänst som avgör.Nej det går inte emot principen, som du själv nämner ”samma zon”.
Samma zon går inte emot. Det är som att säga att det inte går att flyga från Aten till Zagreb med KLM för poäng vilket kommer upp i alternativen när man söker.Det går dock emot "most reasonable routing", men det är ju subjektivt och dagsform på kundtjänst som avgör.
De kommer inte godkänna att flyga NYC-BOS via LAX, eller PVG-ICN via Indien, även om det är samma zon.Samma zon går inte emot. Det är som att säga att det inte går att flyga från Aten till Zagreb med KLM för poäng vilket kommer upp i alternativen när man söker.
Problemet är nog att de på SAS kundtjänst faktiskt vet att New York och Boston ligger på östkusten, medan Los Angeles ligger på västkusten. Däremot tror jag inte att den genomsnittlige telefonsvararen kan placera ut varken Nairobi eller Jeddah på en karta. Och är det något vi vet om SAS så är det att de aldrig skulle lägga någon energi alls på att ta fram ett systemstöd som skulle hålla koll på det med någon typ av automatik...De kommer inte godkänna att flyga NYC-BOS via LAX, eller PVG-ICN via Indien, även om det är samma zon.
Backtrackingen att flyga Jeddah till Lomdon via Nairobi är högst troligt inte vad SAS anser är most reasonable routing, och SAS förbehåller sig rätten att bestämma detta själva. Det är nästan dubbelt så långt att flyga via Nairobi som närnsta vägen direkt.
Sen vet vi ju om att sas är sas och så fort människor eller dålig kod blandas in kan vad som helst hända.
Absolut, men man skickat även bokningar till backoffice för biljettering så ytterligare en person tittar på det ibland.Problemet är nog att de på SAS kundtjänst faktiskt vet att New York och Boston ligger på östkusten, medan Los Angeles ligger på västkusten. Däremot tror jag inte att den genomsnittlige telefonsvararen kan placera ut varken Nairobi eller Jeddah på en karta. Och är det något vi vet om SAS så är det att de aldrig skulle lägga någon energi alls på att ta fram ett systemstöd som skulle hålla koll på det med någon typ av automatik...
Nej, troligtvis någon på kundtjänst som inte läst mailen senaste dagarna, det där ska gå att göra nu.Ringde SAS idag då jag skulle boka award med Virgin ToR LHR-JFK ville lägga till leg ARN-LHR ToR men detta gick inte pga Sky Team regler. Är det så att det stämmer?
Nej, troligtvis någon på kundtjänst som inte läst mailen senaste dagarna, det där ska gå att göra nu.
Eller så är det married segments., som ju verkar vara en del av grundproblemet.Ringde SAS idag då jag skulle boka award med Virgin ToR LHR-JFK ville lägga till leg ARN-LHR ToR men detta gick inte pga Sky Team regler. Är det så att det stämmer?