Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Oavsett erfarenhet av bonusprogram, bonusresor och allt det som följer med så borde gammal hederlig logik komma väl till pass här.
Om vi står inför en relativt stor förändring från en dag till en annan så är det fullt rimligt att ha lite is i magen.

Jag är positivt överraskad av att vi kunnat boka något öht från dag 1.
Jag är mer än nöjd över hur bra sökverktyget för bonusresor (Skyteam) hos SAS fungerar, mycket snabbare än tidigare.
Jag är inte ett dugg överraskad över att ett par saker kanske inte fungerar som SAS tänkt sig från dag 1 och tvingas bromsa och göra justeringar. Varför är det orimligt?
Det har inte ens gått 2 veckor..

För egen del så är inte planen att prompt boka något från den 1/9, och en tid fram, om jag inte snubblar över något vill säga. "Osäkerheten" kring bonusresor är stor nog utan att behöva krydda det extra med alliansbyte och stora systemjusteringar.
Bonusresor har väl aldrig varit en garanti, men nu verkar det nästan som att förväntningar ligger i nivå på att det ska finnas kapacitet överallt, närsomhelst och i alla klasser.

Oavsett erfarenhet av bonusprogram, bonusresor och allt det som följer med så borde gammal hederlig logik komma väl till pass här.
Om vi står inför en relativt stor förändring från en dag till en annan så är det fullt rimligt att ha lite is i magen.

Jag är positivt överraskad av att vi kunnat boka något öht från dag 1.
Jag är mer än nöjd över hur bra sökverktyget för bonusresor (Skyteam) hos SAS fungerar, mycket snabbare än tidigare.
Jag är inte ett dugg överraskad över att ett par saker kanske inte fungerar som SAS tänkt sig från dag 1 och tvingas bromsa och göra justeringar. Varför är det orimligt?
Det har inte ens gått 2 veckor..

För egen del så är inte planen att prompt boka något från den 1/9, och en tid fram, om jag inte snubblar över något vill säga. "Osäkerheten" kring bonusresor är stor nog utan att behöva krydda det extra med alliansbyte och stora systemjusteringar.
Bonusresor har väl aldrig varit en garanti, men nu verkar det nästan som att förväntningar ligger i nivå på att det ska finnas kapacitet överallt, närsomhelst och i alla klasser.
Det har jag själv egentligen inga problem med. Men sitt då inte i intervju efter intervju och säg saker som sedan inte stämmer. Det är mer det jag stör mig på.

Jag tror(eller hoppas?) att detta ändå kommer bli bättre, att en del i detta handlar om att försvåra för dem som utnyttjar systemet och konstant letar kryphål för att komma runt hur systemet är tänkt att användas.
Revolut och Curve försvann! Och om allt som går att boka måste synas på hemsidan, vilken funktion uppfyller då Chatflights?

Du menar att man ska ringa SAS för förslag på resa, och sedan lägga på för att boka den online? :)

”En bokningsavgift på 45 EUR, 400 DKK/NOK/SEK per person tillkommer för telefonbokningar (med vissa undantag om det inte går att boka online)”
Orkar man inte söka datum för datum på SAS hemsida så kan man ringa till SAS för att få hjälp istället för Chatflights, ser inte hur Chatflights skulle tillföra något mervärde nu.
Jag syftade främst på att man slipper Chatflights avgifter när man bokar direkt hos SAS, om man slipper SAS avgifter när man bokar via Chatflights vet jag inte då jag aldrig använt deras tjänster.

Toppen