Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

De flesta av mina sas business bonus resor har jag bokat inom 2 minuter efter de släppts. Ibland bokar jag sent också om det öppnas upp.
Om jag hade ett sådant bonusmönster för bokning av biljetter i långdistansbusinessklass på SAS-plan, så skulle jag hoppas att SAS inte släpper ett sådant SAS-bonusutrymme till partnerflygbolag förrän 3 minuter efter att det öppnat utrymme för SAS EuroBonus-medlemmar. Och jag hoppas också att jag inte behöver försöka ändra resedatumen efter den första bonusbokningen.

Det här ser ju inte så roligt ut. 140k poäng och 6000 SEK för 2 personer i Eco till NYC

1725164733571.png

Någon som lyckas söka via SAS nu på morgonen?
Kunde göra någon enstaka sökning, sen fick jag upp nedan meddelande som nu är omöjligt att bli av med.

"Sökgräns uppnådd

Du har gjort för många sökningar på kort tid. Vänligen vänta ett ögonblick och försök igen. Tack för ditt tålamod."

Någon som lyckas söka via SAS nu på morgonen?
Kunde göra någon enstaka sökning, sen fick jag upp nedan meddelande som nu är omöjligt att bli av med.

"Sökgräns uppnådd

Du har gjort för många sökningar på kort tid. Vänligen vänta ett ögonblick och försök igen. Tack för ditt tålamod."
Samma meddelande här trots 0 sök.

Det här ser ju inte så roligt ut. 140k poäng och 6000 SEK för 2 personer i Eco till NYC

Visa bifogad bild 156650
I så fall skulle jag inte använda SAS-poäng. Jag skulle köpa en vanlig biljett i ekonomiklass tur och retur i SEK, kanske som en del av ett semesterpaket. Det eller köp Lifemiles på rea och använd dem för att flyga ARN-___-NYC-__-ARN på Star Alliance. Lifemiles bonusbiljett skulle vara mindre än 70k poäng per person och mycket mindre än 3000 SEK i skatter och andra avgifter per person.

[Jag ogillar transiter via LHR av många anledningar och föredrar att minimera användningen av LHR på resor Skandinavien-USA-Skandinavien.]

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen