Jonas C
Medlem
Problemet är snarare att Delta gör det mer eller mindre omöjligt att söka på partners via SkyMiles om man reser över Atlanten eller till/från marknader som Delta trafikerar. Skulle snarare se det som ett icke-problem.Jag lär mig av både överenskommelser och meningsskiljaktigheter, och båda ger en chans att försöka förstå den här branschen bättre och förbereda mig för förväntade förändringar.
Delta SkyMiles program is probably still the biggest frequent flyer program in the world. [Delta SkyMiles has around 3-4 times more members than LH’s Miles&More.] Delta SkyMiles is also the greediest of the major airline programs, and Delta sets the industry tone in the frequent flyer program space. Delta’s 130+ million members will be encouraged by the points bloggers and their affiliated award booking services to jump onto SAS award availability (even more so if SAS sticks to the historical policy of not asking for fuel surcharges/YQ/YR on its flights booked using award space). United MileagePlus members still have more good “escape valves” as redemption options on more flights than Delta SkyMiles members have.
Det är bakgrunden till min oro över tillgängligheten för EuroBonus-medlemmar med stora EuroBonus-poängsaldon när Delta-programmet (och AF-KL-programmet med sina "carrier-imposed surcharges" på sina egna bonusbiljetter för sina egna flygningar) blir en faktor hos SAS bonusutrymme. Delta kommer inte att vara mer generös mot SAS-medlemmar när det gäller bonusutrymme på Delta-flyg, men lyckligtvis är det SAS som bestämmer vilket EuroBonus-poängpris SAS vill ta ut för det bonusutrymme på Delta-flyg som släpps till alliansmedlemmarna. [Kan vara användbart som när Virgin vill ha mycket färre pohang för samma Delta-flyg från Skandinavien än vad Delta vill ha från Delta-programmedlemmar.]