Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Du kan använda en Amex 2-for-1-voucher med SkyTeam-partners
Jag tror att man haft problem med agenter som drar fel poäng och istället för att styra upp med ledarskap och utbildning så har man lagt spärrar i systemet för att se till att korrekt poäng dras men det skapar istället andra problem när man inte kan boka feeders eller använda voucher på fler än 2 pers eftersom systemet då inte kan räkna fram poängen. Hade man bara haft agenter som gick att lita på så hade inget av detta behövts då hade de kunnat lägga in segmenten och räkna ut poängen manuellt. Men såklart det allra bästa vore ju om man kan göra det online själv. Jag har väldigt svårt att förstå hur man inte lyckats ta fram en lösning ens för revenue som man kan boka multi-city. Eller åtminstone en ”AI-agent”. De flesta bokningar är inte så komplicerade men när man ringer in och agenten aldrig hört talas om fly premium så blir det svårt.

Ja multi-city borde ju inte vara så svårt, inte heller resor med övernattning man får några alternativ men inte alla. (det har blivit bättre för tidigare visades ingenting)

Du kan använda en Amex 2-for-1-voucher med SkyTeam-partners

Ja multi-city borde ju inte vara så svårt, inte heller resor med övernattning man får några alternativ men inte alla. (det har blivit bättre för tidigare visades ingenting)
Jag vet inte riktigt vad du vill säga med länken?

Precis, Multi-city löser ju även ”overnight layover” bara att dela segmenten i sökningen. Går utmärkt exempelvis på LH att i multi-city söka GOT-FRA och FRA-XXX dagen därpå.

Har tjänat en del Avios senaste året via olika tjänster. Loggade in på Finnair för att se vad jag kan få för awards resor, och testade att söka för första gången. Vart nästan tårögd!! Fanns riktigt god tillgänglighet, även till Asien. Inget sånt "bara utresa, men ingen hemresa"-trams.

Det är alltså så här det ska va?

Toppen