Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Open-jaw till Australien, 2,5 vecka för 3 personer :cool:
Kanske lite kall årstid men kul att det faktiskt går att få till utan bolag som tar dubbla poängpriset.
Någon som är sugen? ;)

1771271310423.png

Virgin släppte ju 9 platser i business ett tag efter bytet till skyteam men sen togs det bort helt (iaf på rutterna jag bevakat). Är det ngn som vet ngn rutt / bolag som släpper 5 platser i business nu för tiden eller är det helt kört? (Förutom att bevaka SAS egna släpp)

Virgin släppte ju 9 platser i business ett tag efter bytet till skyteam men sen togs det bort helt (iaf på rutterna jag bevakat). Är det ngn som vet ngn rutt / bolag som släpper 5 platser i business nu för tiden eller är det helt kört? (Förutom att bevaka SAS egna släpp)

Som sagt - AF släpper upp till 9 platser till t.ex. PTP. Svårare att ta sig hem dock.

Som övriga skriver AF/KLM är väldigt generösa med antalet platser när de väl släpper platser. Det kluriga är ju att deras släpp av platser inte verkar följa något mönster och ofta släpps inte ut- och hemresa samtidigt.

Helt plötsligt dök t.ex. 9 platser flertalet datum CDG-MIA mitt under VM i sommar upp, bokade direkt men fanns inga hemresor utan fick boka en krånglig rutt hem via DTW och IAD. Nyss, ca ca 2 mån efter bokningen dök helt plötsligt 9 platser hem MIA-CDG upp som vi kunde omboka till.

Så om du kan och ska resa längre fram i tiden, hugg en utresa och bevaka hemresor löpande.

vad har hänt med SAS och deras bonusplatser i business? Tycker det bara blir torrare och torrare? Eller kanske jag som inte söker korrekt eller tillräckligt? Ett tag fanns det åtminstone gott om resor i business till USA/Nordamerika, men nu är det väldigt skralt.

vad har hänt med SAS och deras bonusplatser i business? Tycker det bara blir torrare och torrare? Eller kanske jag som inte söker korrekt eller tillräckligt? Ett tag fanns det åtminstone gott om resor i business till USA/Nordamerika, men nu är det väldigt skralt.
Ny strategi att släppa platser då ingen vill åka och som inte går att boka T/R, för att hamna i nivå med SkyTeam.

Toppen