Westerberg
Medlem
Awardfares har gått bananas med China Eastern men går som tidigare inte att boka, trisst när man ser hur mycket utbud det skulle kunna finnas
MU more like BUAwardfares har gått bananas med China Eastern men går som tidigare inte att boka, trisst när man ser hur mycket utbud det skulle kunna finnas
Undrar om MU nu får data på hur många som försöker lägga bokningar från SK... Lite försmak på vad som händer med deras biljetter så fort dom signar avtal med SASAwardfares har gått bananas med China Eastern men går som tidigare inte att boka, trisst när man ser hur mycket utbud det skulle kunna finnas
Typ hela sommaren känns det som det. Utresor finns med poäng (billiga i pengar), inga bonushemresor men dyra i pengar.Man börjar få känslan att SAS medvetet släpper inte business class bonus biljetter på flyg tillbaka till Norden från vissa destinationer, i förhoppning att kunder ta en bonusresa outbound och köper en revenue hem (och hoppas kunna uppgradera till business med poäng innan avgång). Men en enkel revenue hem är tokdyrt så jag förstår inte hur den strategi skulle fungerar för SAS. Så här ser det ut mellan Köpenhamn och Boston i november. Det känn omöjligt att efterfrågan på business class BOS-CPH är så mycket större än efterfrågan på CPH-BOS
Har några sett liknande på andra destinationer?
Visa bifogad bild 172127
Jag kan förstå ont om platser av alla typer (ut,hem, Business, Economy...) under sommaren. Stolarna blir ofta sålda ändå. Men jag förstår inte vad som är så annorlunda med resor från BOS till CPH under hösten jämfört med CPH-BOS under samma period.Typ hela sommaren känns det som det. Utresor finns med poäng (billiga i pengar), inga bonushemresor men dyra i pengar.
Man börjar få känslan att SAS medvetet släpper inte business class bonus biljetter på flyg tillbaka till Norden från vissa destinationer, i förhoppning att kunder ta en bonusresa outbound och köper en revenue hem (och hoppas kunna uppgradera till business med poäng innan avgång). Men en enkel revenue hem är tokdyrt så jag förstår inte hur den strategi skulle fungerar för SAS. Så här ser det ut mellan Köpenhamn och Boston i november. Det känn omöjligt att efterfrågan på business class BOS-CPH är så mycket större än efterfrågan på CPH-BOS
Visa bifogad bild 172127
Det känn omöjligt att efterfrågan på business class BOS-CPH är så mycket större än efterfrågan på CPH-BOS
Jag är en av dom som bokat BOS-CPH enkel men inte bokat CPH-BOS. Hängde på låset för att säkra platsen så du är flera månader sen nu.Man börjar få känslan att SAS medvetet släpper inte business class bonus biljetter på flyg tillbaka till Norden från vissa destinationer, i förhoppning att kunder ta en bonusresa outbound och köper en revenue hem (och hoppas kunna uppgradera till business med poäng innan avgång). Men en enkel revenue hem är tokdyrt så jag förstår inte hur den strategi skulle fungerar för SAS. Så här ser det ut mellan Köpenhamn och Boston i november. Det känn omöjligt att efterfrågan på business class BOS-CPH är så mycket större än efterfrågan på CPH-BOS
Visa bifogad bild 172127