Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Amex Elite är numera bara ett kort för barn och familjelösa nördar som kan resa under lågsäsong och utanför skollov. Känns som en väldigt nischad målgupp.

Håller själv kvar vid kortet då jag inte nått Lifetime Gold än, annat fall så hade jag klippt det för längesen. På tok för dyrt för vad man får för sin årsavgift.

Håller själv kvar vid kortet då jag inte nått Lifetime Gold än, annat fall så hade jag klippt det för längesen. På tok för dyrt för vad man får för sin årsavgift.
Om man är ute efter statuspoängen får man dem väl billigare med MC Premium numera sedan de också har gått över till spend-baserad, och har bättre täckning?

Amex Elite är numera bara ett kort för barn och familjelösa nördar som kan resa under lågsäsong och utanför skollov. Känns som en väldigt nischad målgupp.

Bra analys. Är glad över att jag faktiskt är i den målgruppen vilket gör att kortet ännu är värt kostnaden men hade jag haft familj eller inte kunnat vara så flexibel av andra orsaker hade nog jag också slängt kortet för länge sedan.

Tidigare rekommenderade jag alltid Premium till vänner som var nyfikna på EuroBonus, det har ju dock blivit klart mindre attraktivt efter att vouchers från kortet inte gäller för business.

Byte till lufthansa kommer aldrig att ske
När vi ändå spekulerar ser jag det som väldigt osannolikt att Amex byter från SAS när det gäller de co-brandade korten. Mer troligt att hoppas på fler partners till MR-programmet. Har länge drömt om Aeroplan som växlingspartner men om det är särskilt troligt låter jag vara osagt.

Toppen