Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Instämmer med alla kritiker - och det bästa svaret på detta är naturligtvis att välja annat lojalitetsprogram. Klippte mitt Amex förra året då jag inte har användning av 2-4-1 längre, och samla statuspoäng blev en omöjlighet för mig.

Jag ser det som positivt om andra uppmuntras att spendera sina poäng på annat än bonusresor. Ingen tvingar just dig att göra det bara för att SAS erbjuder alternativet.
Det kan jag hålla med om - och hoppas på det också- men jag tycker att det är lite forcerat att prata om spend på annat när man inte släpper platser regelbundet.

Det kan jag hålla med om - och hoppas på det också- men jag tycker att det är lite forcerat att prata om spend på annat när man inte släpper platser regelbundet.
Precis, och inte för att sätta sig på "höga hästar" så kan jag tycka att det är tveksamt att marknadsföra något som är på gränsen till bedrägeri. Riktiga priset för en muffin handlat på poäng genom att boka hotell, teckna el, hyra bil eller handla sitt kaffe på inkClub är ingen rolig historia. Finns givetvis bättre exempel och till stor del subjektivt men ändå.

Jag ser det som positivt om andra uppmuntras att spendera sina poäng på annat än bonusresor. Ingen tvingar just dig att göra det bara för att SAS erbjuder alternativet.
Nu är det ju inte omtanke om dig som gör att ANKO säger detta utan att slippa frågor om den dåliga/utmanande tillgången på eurobonusplatser. Man hade ju hoppats att SAS inser att man gör en del kunder besvikna just nu och åtminstone sa att man försökte lösa problemet. Men verkar ju enligt SAS att det inte ens finns ett problem. Kan bara hoppas att AMEX tröttnar om fler röstar med fötterna vilket jag tror sker om deetta på går under en längre tid. 241 med Amex på lufthansa , vilken dröm !!!

Nu är det ju inte omtanke om dig som gör att ANKO säger detta utan att slippa frågor om den dåliga/utmanande tillgången på eurobonusplatser. Man hade ju hoppats att SAS inser att man gör en del kunder besvikna just nu och åtminstone sa att man försökte lösa problemet. Men verkar ju enligt SAS att det inte ens finns ett problem. Kan bara hoppas att AMEX tröttnar om fler röstar med fötterna vilket jag tror sker om deetta på går under en längre tid. 241 med Amex på lufthansa , vilken dröm !!!

Det finns väldigt mycket platser i ekonomi (SAS+Skyteam). Det blir lite av ett problem då SAS gömmer sig bakom dessa siffrorna. Eller så är det vi som har en skev bild av situationen, som tror att det skall gå att boka business/first. Kanske får vi acceptera att bonusresor via Eurobonus betyder att resa i ekonomi som standard. Allt annat är en bonus. När man väl svalt det så är det bara klippa kortet.

Hur som helst. Trist som satan är det!

Toppen