Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Instämmer med alla kritiker - och det bästa svaret på detta är naturligtvis att välja annat lojalitetsprogram. Klippte mitt Amex förra året då jag inte har användning av 2-4-1 längre, och samla statuspoäng blev en omöjlighet för mig.
 
Jag ser det som positivt om andra uppmuntras att spendera sina poäng på annat än bonusresor. Ingen tvingar just dig att göra det bara för att SAS erbjuder alternativet.
Det kan jag hålla med om - och hoppas på det också- men jag tycker att det är lite forcerat att prata om spend på annat när man inte släpper platser regelbundet.
 
Det kan jag hålla med om - och hoppas på det också- men jag tycker att det är lite forcerat att prata om spend på annat när man inte släpper platser regelbundet.
Precis, och inte för att sätta sig på "höga hästar" så kan jag tycka att det är tveksamt att marknadsföra något som är på gränsen till bedrägeri. Riktiga priset för en muffin handlat på poäng genom att boka hotell, teckna el, hyra bil eller handla sitt kaffe på inkClub är ingen rolig historia. Finns givetvis bättre exempel och till stor del subjektivt men ändå.
 
Jag ser det som positivt om andra uppmuntras att spendera sina poäng på annat än bonusresor. Ingen tvingar just dig att göra det bara för att SAS erbjuder alternativet.
Nu är det ju inte omtanke om dig som gör att ANKO säger detta utan att slippa frågor om den dåliga/utmanande tillgången på eurobonusplatser. Man hade ju hoppats att SAS inser att man gör en del kunder besvikna just nu och åtminstone sa att man försökte lösa problemet. Men verkar ju enligt SAS att det inte ens finns ett problem. Kan bara hoppas att AMEX tröttnar om fler röstar med fötterna vilket jag tror sker om deetta på går under en längre tid. 241 med Amex på lufthansa , vilken dröm !!!
 
Nu är det ju inte omtanke om dig som gör att ANKO säger detta utan att slippa frågor om den dåliga/utmanande tillgången på eurobonusplatser. Man hade ju hoppats att SAS inser att man gör en del kunder besvikna just nu och åtminstone sa att man försökte lösa problemet. Men verkar ju enligt SAS att det inte ens finns ett problem. Kan bara hoppas att AMEX tröttnar om fler röstar med fötterna vilket jag tror sker om deetta på går under en längre tid. 241 med Amex på lufthansa , vilken dröm !!!

Det finns väldigt mycket platser i ekonomi (SAS+Skyteam). Det blir lite av ett problem då SAS gömmer sig bakom dessa siffrorna. Eller så är det vi som har en skev bild av situationen, som tror att det skall gå att boka business/first. Kanske får vi acceptera att bonusresor via Eurobonus betyder att resa i ekonomi som standard. Allt annat är en bonus. När man väl svalt det så är det bara klippa kortet.

Hur som helst. Trist som satan är det!
 
Tröttnat på den usla tillgången, klippte precis Amex efter lång och trogen tjänst.
Bra gjort Welltravelled, och andra som gjort detsamma.

Vi poängnördar är få och relativt oviktiga för SAS, men Amex är en stor och viktig kund. Om det finns någon som kan utöva påtryckning på allvar, så är det Amex. Och bästa sättet att säkerställa att de gör det, är att man just röstar med fötterna (och är tydlig med varför).

(Jag följer inte mitt eget råd då jag har ett år kvar till GFL och behöver nivåpoängen, men har inget ordnat sig till dess så...)
 
Efter en tids överläggning med mig själv har även jag röstat med fötterna och överger både AMEX & SAS. Tipping point blev prishöjningen på Elite. Den är dåligt tajmad. Tar det med ro och framtiden får visa vad jag gör med ett välfyllt EB konto, men mina dubbla vouchers är inte särskilt högt värderade.

Jag hoppas att en ny kan börja om något år när EB på något sätt införlivas i FB. Jag hoppas & tror på ett ”Avios upplägg” med egna program och gemensam valuta. Då kanske läget kan förändras till det bättre.
 
Jag klippte mitt häromdagen också. Har flyttat över all spend till Miles and More. Höll på att klippa Mastercard också men det får hänga med ett tag till, jag kände att det kanske är bra att ha ett svenskt kort vid tillfälle.
 
Klippte mitt Amex Elite förra året. Behållt MC-P. Håller med om att tillgången i BC är under all kritik, inte ens till ORD hittar man något vettigt och där brukar finnas en drös med platser. Gissar att SAS tänker att dessa kan man sälja för pengar istället, alt få folk att boka Economy eller Premium för poäng och sen spendera ännu mer poäng på uppgradering
 
Toppen