Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Aldrig har det varit så här svårt att hitta tillgänglighet på award flights.. Har maxat Awardfares Alerts, just nu känns det väldigt tufft.

• Sad
Reactions: Gus
Har surnat rejält. Sitter på närmare 500K poäng och 3 vouchers... Känns hopplöst att hitta något nu och har gjort ett bra tag....och det enda man ser i flödet är nya kampanjer för Sas Amex. Är på sluttampen av år 9 av 10 för LTG, blir det inte en förbättring så ryker Amex Elite direkt när jag är klar.

Sas, ni behöver se över tillgången på awards NU och ge oss en sida som fungerar att boka på. Ibland kan man knappt logga in.

Vore också fint med en möjlighet att boka SQ Awards då samarbetet verkar fortgå... Men det kanske får stanna som en dröm.
Helt enig med dig.
Mitt AmEx åkte i papperskorgen direkt när jag fick mitt LTG. Går ju ändå inte använda. Sitter nu med 1 miljon poäng och väntar, inte säker på vad dock.

Jag köpte t/r för fru och barn ARN-CPH för 10K poäng + en europa-amex-voucher.

Jag tyckte det var rätt bra value för money när billigaste ekonomi på samma resa var 3.600:- per person. Dyr reseperiod i december med fred-sönd som dyra fullbokade resdagar.

Även om det inte var long haul i biz till exotisk destination.

Problemet är väl att det inte är regelbundna släpp som star alliance hade (även oneworld). Hösten nästa år är ju en ren katastrof.

Blir ju ett litet lotteri när AF/KL släpper platser i en klump. Men det verkar mest ske när stora bloggar uppmärksammar problemet, annars nöjer man sig med att släppa utresor men inga hemresor eller tvärtom.

Håller med - och blir provocerad av att höra att Anko m fl uppmuntrar till spend av EBB på annat än flyg - om jag nu önskade att spendera poäng/nå nivå inom retailsegmentet skulle jag knappast samla EBB …. (o lägga pengar på att nå nivå för ett flygbolag).
Jag ser det som positivt om andra uppmuntras att spendera sina poäng på annat än bonusresor. Ingen tvingar just dig att göra det bara för att SAS erbjuder alternativet.

Toppen