Då är jag med på vad du egentligen menade, det var ”man delar lika…” som gav ett annat intryck.Jag vet att det är fallet, dvs att en stor del av intäkterna från korten tillfaller SAS. Exakt fördelning vet bara Amex och SAS.
Last edited:
Då är jag med på vad du egentligen menade, det var ”man delar lika…” som gav ett annat intryck.Jag vet att det är fallet, dvs att en stor del av intäkterna från korten tillfaller SAS. Exakt fördelning vet bara Amex och SAS.
Jag tror AMEX redan har presenterat sin "lösning" för problematiken med Eurobonus-missnöjet, nämligen att introducera American Express Gold Rewards Card för alla Eurobonusflyktingar.Då hoppas vi att AMEX läser här oh kanske kan sätta press på SAS eller ett byte til LH gruppen...
Men då skuldbelägger du ju Amex ändå lite grann, för de inte introducerar andra reseförmåner när SAS har problem med awardtillgänglighet? Deras "inaktivitet" mer än att det är deras fel att awardtillgängligheten är dålig. Plus då prisökningen.Lägger inte skulden på Amex utan poängterar endast att den kortprodukten inte längre lämpar sig till samma breda målgrupp som förr givet de begränsningar i tillgänglighet som finns hos EuroBonus. De co-brandade korten är ett joint venture mellan SAS och Amex där man delar lika på intäkterna, dvs årsavgifter, swipe fees, mm. Som det ser ut just nu så verkar man inte ge så mycket kärlek till kortet vars största och egentligen enda värde är poängen. Hade man kastat in reseförmåner t.ex tillgång till Amex lounge, ancillary credits på SAS, möjligheten att använda 2for1 på alla bonusresor inkl pay with points så hade fler personer kunnat rättfärdiga den höga årsavgiften. Istället betalar man mer för mindre, nu när de ska höja årsavgiften i början av nästa år.
Tror chanserna är mikroskopiska att sas och amex går skilda världar. Skandinavien har varit en av Amex bästa marknader senaste åren, och de skulle tappa enormt på byte av partner till LH, Norwegian eller något annat.Har du källa på det ? Jag tror inte heller det är troligt men såsom det ser ut nu tror jag en hel del kommer säga upp sina elite AMEX. Jag personligen tror ju att det finns en smärtgräns för när man börjar titta på alternativ. I såfall finns väl bara 3 alternativ (om inte lårta det vara som det är). 1. Sluta med Cobrandade kort (SAS-AMEX). 2LH 3. Norwegain
Skulle inte lita en sekund på det där utan officiell info från sas att de förlänger alla vouchers från 2024 ytterligare ett år.Chattade med kundtjänst angående att min 2-4-1 voucher förfaller 25-12-31 och fick följande svar:
"That is correct for the voucher that were supposed to expire this year December, will be extended to next year that means in 01-January you're to receive a voucher that can be used until 31 December 2026".
Vad tror församlingen om det? Är det korrekt?
Så kan det nog vara... Är det någon som hört något liknande?Skulle inte lita en sekund på det där utan officiell info från sas att de förlänger alla vouchers från 2024 ytterligare ett år.
De har ju förlängt vouchers senaste åren men bara 1-3 månader, inte ett år.Så kan det nog vara... Är det någon som hört något liknande?
Verkligen, det är väl visserligen säkert lättare att bemanna upp i mars än under mellandagarna men förra året vill jag minnas att de gick ut med det så pass sent att det hann bli kaos hos kundtjänst både i december och i mars.De har ju förlängt vouchers senaste åren men bara 1-3 månader, inte ett år.
Om det stämmer är det ju läge gå ut med det så folk slipper stressa nu.
Men de skjuter bara problemet ett år framåt igen...