E-A-B-D-CA. Kunna boka X-I (economy, business) mixat på webben direkt hos flygbolaget (inget krav att ringa in) i en PNR.
B: kunna boka Prem Eco Award med ST online
C: kunna använda Amex 2-4-1 för award om du är fler än 2 pax och applicera rabatten på de 2 dyraste resenärerna och inte behöva ringa in och boka dessa.
D: flex datum sök i partner award inkl kalendervy. Till detta topplista med populära destinationer i alliansen.
E: applicera flera Amex 2-4-1 kuponger i en och samma bokning. Tex du har 2 kuponger och ni är 4 resenärer - boka 1 PNR med 4 pax till halva priset.
Av ren nyfikenhet , i vilken turordning kommer följande önskemål som jag fångat upp i tråden samt tidigare ;
A. Kunna boka X-I (economy, business) mixat på webben direkt hos flygbolaget (inget krav att ringa in) i en PNR.
B: kunna boka Prem Eco Award med ST online
C: kunna använda Amex 2-4-1 för award om du är fler än 2 pax och applicera rabatten på de 2 dyraste resenärerna och inte behöva ringa in och boka dessa.
D: flex datum sök i partner award inkl kalendervy. Till detta topplista med populära destinationer i alliansen.
E: applicera flera Amex 2-4-1 kuponger i en och samma bokning. Tex du har 2 kuponger och ni är 4 resenärer - boka 1 PNR med 4 pax till halva priset.
För egen del tar jag självklart hellre business om det erbjuds på de dagar jag primärt vill flyga på, men om alternativen är markant sämre passande tider/rutter i business eller premium eco så har jag inget emot det heller. Men primärt vill jag ju spendera mina poäng i business.. Fast viktigast för mig är att kunna resa öht (på något prisvärt), sedan kommer kabinklassen.Att kunna boka premium eco är jag personligen (och säkerligen de flesta här) helt ointresserad av. MEN, jag misstänker att det kanske kan minska trycket lite och att många nöjer sig med det vilket i teorin skulle kunna öka möjligheten för mig att hitta platser i business.