Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

A. Kunna boka X-I (economy, business) mixat på webben direkt hos flygbolaget (inget krav att ringa in) i en PNR.
B: kunna boka Prem Eco Award med ST online
C: kunna använda Amex 2-4-1 för award om du är fler än 2 pax och applicera rabatten på de 2 dyraste resenärerna och inte behöva ringa in och boka dessa.
D: flex datum sök i partner award inkl kalendervy. Till detta topplista med populära destinationer i alliansen.
E: applicera flera Amex 2-4-1 kuponger i en och samma bokning. Tex du har 2 kuponger och ni är 4 resenärer - boka 1 PNR med 4 pax till halva priset.
E-A-B-D-C

Av ren nyfikenhet , i vilken turordning kommer följande önskemål som jag fångat upp i tråden samt tidigare ;

A. Kunna boka X-I (economy, business) mixat på webben direkt hos flygbolaget (inget krav att ringa in) i en PNR.
B: kunna boka Prem Eco Award med ST online
C: kunna använda Amex 2-4-1 för award om du är fler än 2 pax och applicera rabatten på de 2 dyraste resenärerna och inte behöva ringa in och boka dessa.
D: flex datum sök i partner award inkl kalendervy. Till detta topplista med populära destinationer i alliansen.
E: applicera flera Amex 2-4-1 kuponger i en och samma bokning. Tex du har 2 kuponger och ni är 4 resenärer - boka 1 PNR med 4 pax till halva priset.

D - A ------ E-B-C

(Dock helt ointresserad av topplista)

D Är prio 1 - Nummer ett är ju att hitta något som kan bokas.

Sen skulle jag helst se multi city bokning (även eller till och med framförallt för revenue) så att man enkelt kan boka open-jaw & ben för ben.

Jag har principiellt inga problem att ringa men det vore bra om man kunde förbereda så mycket som möjligt i de fallen. Det är väldigt tidsödande att bokstavera alla namn osv.
Det vore även önskvärt om man kunde göra ändringar på egen hand utan att ringa in.

Vad gäller vouchers så är prio att man kan va på samma PNR oavsett antal personer och vouchers hur dom appliceras är sekundärt.

Att kunna boka premium eco är jag personligen (och säkerligen de flesta här) helt ointresserad av. MEN, jag misstänker att det kanske kan minska trycket lite och att många nöjer sig med det vilket i teorin skulle kunna öka möjligheten för mig att hitta platser i business.

Att kunna boka premium eco är jag personligen (och säkerligen de flesta här) helt ointresserad av. MEN, jag misstänker att det kanske kan minska trycket lite och att många nöjer sig med det vilket i teorin skulle kunna öka möjligheten för mig att hitta platser i business.
För egen del tar jag självklart hellre business om det erbjuds på de dagar jag primärt vill flyga på, men om alternativen är markant sämre passande tider/rutter i business eller premium eco så har jag inget emot det heller. Men primärt vill jag ju spendera mina poäng i business.. Fast viktigast för mig är att kunna resa öht (på något prisvärt), sedan kommer kabinklassen.

För mig personligen är det D-A och de andra alternativen spelar i korpen, möjligtvis att premium economy spelar i division 5.

Vore grymt om ni kunde få in lite Agentic AI i det hela med AI Agenter som löser bokningar utifrån input parametrar.

Något som saknas på din lista som är väldigt störande är att man inte kan boka open jaw med Skyteam på poäng. Har flera sådana bokningar där man fått ringa in, ibland tar det flera samtal, samt att det måste skickas till annan grupp för biljettering när biljetter väl hittats.

Om man skulle kunna boka långa benen online, och sedan ha en knapp på bokningen för "Add feeder" som sedan kunde läggas på utan att man ringer in och spenderat 1h med någon som försöker lägga på en enkel feeder. Den typen av funktion skulle spara många och långa samtal till kundtjänst. Gör det gratis att ändra online, eller 500+ sek att ändra hos agent (förutsatt att alla alternativ kommer upp online).

Toppen