Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Perfekt… man kan ju inte göra mer än att spekulera eftersom det knappast är något SAS kommer att kommunicera kring. Funderar på om det kanske är något (höjning, dynamiska priser?) på gång men att de tills dess dragit ner allt till ett minimum.

Dynamiska priser är bara en tidsfråga. Man har ju redan börjat på SAS-flyg där man "köper en vanlig biljett med poäng". Det kommer till partner awards också, var så säker. Frågan är hur det förpackas för att det ska se ut som en förbättring.

Är det inte bara peak säsong som spökar då, 11 månader framåt? Jag verkar ändå ha en del Virgin-resmål tillgängliga i mina bevakningar för våren/försommaren.
Men det verkar ju ändrats radikalt över hela linjen över en natt enligt vad som skrivits tidigare i tråden? Något som med låg sannolikhet kan förklaras med att de bokats upp.
Har inte kollat själv men skall försöka hitta något lämpligt så lär väl bli varse…

Men det verkar ju ändrats radikalt över hela linjen över en natt enligt vad som skrivits tidigare i tråden? Något som med låg sannolikhet kan förklaras med att de bokats upp.
Har inte kollat själv men skall försöka hitta något lämpligt så lär väl bli varse…
Jag menade mer att när ”släppdatumen” faller inom högsäsong så släpper man inte platser, dvs samma Blackouts som SAS har.

Jag menade mer att när ”släppdatumen” faller inom högsäsong så släpper man inte platser, dvs samma Blackouts som SAS har.
Ah ja, SAS kan ju absolut förklaras med det. Det oroande med Virgin är ju att de aktivt tycks dragit tillbaka platser. Eller om det nu är något tillfälligt för att de är mitt i systembyte som nån på supporten angett som möjlig förklaring.

• Gilla
Reactions: fcx
Vad smart att man började jobba på detta 10+ år sedan, så att man precis skulle vara redo nu. Det gjorde ni bra, SAS! ;-)

En dynamisk prissättning har ju blivit verklighet även inom Star Alliance, så det hänger inte ihop med alliansbytet och det hade bara varit en tidsfråga innan SAS infört den prissättningen även om man stannat i alliansen. Sen är det ju smidigt, om man nu ska bli en del av Flying Blue att det sammanfaller. A happy sammanträffande.

En dynamisk prissättning har ju blivit verklighet även inom Star Alliance, så det hänger inte ihop med alliansbytet och det hade bara varit en tidsfråga innan SAS infört den prissättningen även om man stannat i alliansen. Sen är det ju smidigt, om man nu ska bli en del av Flying Blue att det sammanfaller. A happy sammanträffande.
Du har säkert rätt även om jag hoppas att du har fel. Scandic och SAS går ju mot strömmen än så länge och verkar medvetna om att fasta priser skapar mer/bättre lojalitet men frågan är väl om de har möjlighet att bestämma.

Jag säger inte att vi inte får (helt eller delvist) dynamiska priser på partnerawards framöver. Det finns många argument som talar för det. Men att använda existensen av bästa-tillgänglighet-poängbokningar på SAS, som funnits oförändrade under väldigt lång tid i skuggan av vanliga bästa-pris-awards, som en bevis eller ens tecken på att en förändring av partnerawards är nära förestående anser jag vara en extrem övertolkning.

Ah ja, SAS kan ju absolut förklaras med det. Det oroande med Virgin är ju att de aktivt tycks dragit tillbaka platser. Eller om det nu är något tillfälligt för att de är mitt i systembyte som nån på supporten angett som möjlig förklaring.
Nja, SAS kan inte förklaras med det då man inte släppt platser alls (iaf longhaul) på avgångar efter mitten av maj 2026. Inte helt ovanligt sett till hur det varit senaste åren även om det kanske inte släppts på riktigt så här sent tidigare år.

Nej, det fanns tillgänglighet för juni, juli och även augusti med nån typ av trender när det släpps… sen försvann allt, även allt som redan var tillgängligt dagen innan (och det var många datum).

Toppen