Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Nej, titta länken så ser du att det är 36 stolar på 330-200 (som jag refererar till).
Jag är 1000% säker på att det stämmer då jag flygit just det planet till SXM och det var definitivt inte 14 stolar i den kabinen.
Vad du har lagt in för bild och flygplanstyp låter jag vara osagt då det är något helt annat
Jonas skrev att det är 14 säten i leisure config av B777 och du kontrar med att "Det är dock 36 stolar i den kabinen" Min bild visar B777 med leisure config.

Men påståendet var ju att Delta One 767 var sämst i Skyteam, vilket jag opponerar mig mot (även om det är subjektivt).
Sedan påstod du att Air France 2-2-2 var en bättre produkt än Delta One på 767 (1-2-1), trots att du nu säger att du aldrig flygit denna 2-2-2 config på AF och inte har för avsikt att göra det.

Kan konstatera att vi tycker olika och att du baserar din åsikt om detta utan att ha testat produkten.
Sen när handlar business endast om stolen?
 
Jonas skrev att det är 14 säten i leisure config av B777 och du kontrar med att "Det är dock 36 stolar i den kabinen" Min bild visar B777 med leisure config.
Jag som skrev fel initialt innan jag ändrade till rätt flygplanstyp.
Det jag pratar om är A330-200 på AF och det jag hänvisar till.

Sen när handlar business endast om stolen?
Absolut mer saker som påverkar, men stolen för mig är väldigt viktig för en bra resa, sen kommer självklart de mjuka delarna till. Men inte direkt så att AF glänste där till SXM för min del hellre. Var väldigt "mellanmjölk" över det utan något speciellt som stack ut.
Men alla är vi olika, vissa avskyr 2-2-2 som pesten och "kräver" 1-2-1, andra tycker inte det är ett problem.

För egen del så anser jag inte att Delta One 767 på JFK-ARN är sämst i Skyteam, det verkar vissa andra tycka och det är det som jag opponerar mig emot och som startade denna diskussionen. Andra får självklart ha andra åsikter, men jag är mest nyfiken på hur de då tänker och vilka erfarenheter de har när man gör sådana uttalanden om att något är "sämst i klassen".
 
Eftersom vi åker till sxn med klm dit o af hem över nyår i C ska det bli 'intressant' att testa dessa...
Har de fortfarande 787-9 på KLM kommer det vara bra. Gillade att de från SXM också hade ett lokalt alternativ med mat från Karibien man kunde välja. Vet dock inte om AF kör samma koncept då jag hade det omvända när jag åkte dit, AF dit och KLM hem.
 
Vet inte om det glädjer någon men det finns en hel del platser till bla Calgary i början av feb med avgång från både GOT och ARN, både eco och business. Så vill man åka lite skidor i vinter kan det vara värt att kolla om man hittar något. Jag lyckades dessutom boka direkt på hemsidan utan att behöva söka segment för segment
 
Idag fick jag pratat med en väldigt kompentent en från diamond support i Köpenhamn. Han berättade man har stora problem just nu då man lägger om deras awardsystem. Han lyckades boka mig som jag ville och får säga den bästa agent jag har haft. Tog kreditkort uppgifter bad mig vänta tills biljett kom och sen var allt klart. Fick löst mycket andra saker som min email mm.
Verkar som att allt i business med Virgin har dragits in, undantag resor nära inpå avgång.

Något som märkt om det var (är) tillfälligt med Virgins tillgänglighet? SAS awards verkar det fortsatt inte släppts på något på varken längre eller kortare sikt.
 
Något som märkt om det var (är) tillfälligt med Virgins tillgänglighet? SAS awards verkar det fortsatt inte släppts på något på varken längre eller kortare sikt.
Det verkar som att Virgin ställer sig i hörnet tillsammans med övriga blockerade bolag. Man får hoppas att det är ett tekniskt fel.

Såg för ett tag sedan att Virgin släppte stabilt med platser 3XX-dagar innan utresa men aldrig några hemresor. Åtminstone på vissa destinationer.

Är väl snart Saudia man kan boka enbart med poäng.

MeN bÄttRe Än oM sAs gÅtT i kOnKurs.
 
Det verkar som att Virgin ställer sig i hörnet tillsammans med övriga blockerade bolag. Man får hoppas att det är ett tekniskt fel.

Såg för ett tag sedan att Virgin släppte stabilt med platser 3XX-dagar innan utresa men aldrig några hemresor. Åtminstone på vissa destinationer.

Är väl snart Saudia man kan boka enbart med poäng.

MeN bÄttRe Än oM sAs gÅtT i kOnKurs.
Perfekt… man kan ju inte göra mer än att spekulera eftersom det knappast är något SAS kommer att kommunicera kring. Funderar på om det kanske är något (höjning, dynamiska priser?) på gång men att de tills dess dragit ner allt till ett minimum.
 
Är det inte bara peak säsong som spökar då, 11 månader framåt? Jag verkar ändå ha en del Virgin-resmål tillgängliga i mina bevakningar för våren/försommaren.
 
Toppen