McFace
Medlem
En sak jag tror är lätt att glömma i den här diskussionen är det mervärde som skapas när man får möjligheten att flyga businessclass för poäng. Det existerade inte på min verklighetskarta att lägga pengar på mer än på sin absoluta höjd Plus-biljetter innan jag började samla Eurobonus för några år sedan, men nu har jag bokat så många biljetter i business att jag börjat tappa räkningen.
Jag är inte *helt* säker på att jag faktiskt sparat en enda krona (jämfört med alternativet att flyga ekonomi eller i förekommande fall inte alls) även om jag skulle höftskotta att jag fått minst 3-5kr per krona jag stoppat in, men vad jag vet med fullständig säkerhet är att jag fått ett helt makalöst mervärde.
Besparingen är inte 50 öre per poäng, men värdet är ganska nära för den som betraktar flygande som ett nöje snarare än ett nödvändigt ont.
Signerat,
Åker till SFO över helgen för en pizza
Jag är inte *helt* säker på att jag faktiskt sparat en enda krona (jämfört med alternativet att flyga ekonomi eller i förekommande fall inte alls) även om jag skulle höftskotta att jag fått minst 3-5kr per krona jag stoppat in, men vad jag vet med fullständig säkerhet är att jag fått ett helt makalöst mervärde.
Besparingen är inte 50 öre per poäng, men värdet är ganska nära för den som betraktar flygande som ett nöje snarare än ett nödvändigt ont.
Signerat,
Åker till SFO över helgen för en pizza