bnr
Medlem
Tog legit 30 sekunder att googla fram det där.Sitter lite illa till och hade hoppats på ett tydligt svar utan att behöva sitta och läsa en massa sidor.
Tog legit 30 sekunder att googla fram det där.Sitter lite illa till och hade hoppats på ett tydligt svar utan att behöva sitta och läsa en massa sidor.
Jo, men som jag också skrev hade jag inte möjlighet att just där och då sitta och plöja en massa sidor på länken som du gav.Tog legit 30 sekunder att googla fram det där.![]()
Förstår inte vad du snackar om. Det är en länk direkt till sidan som handlar om Requirement for Proof of COVID-19 Vaccination for Air Passengers.Jo, men som jag också skrev hade jag inte möjlighet att just där och då sitta och plöja en massa sidor på länken som du gav.
En kompis som reste in i USA förra veckan kunde dock ge ett tydligt och enkelt svar.
Så PCR för PRC.Starting at 12:01 AM ET on January 5, all air passengers two years and older originating from the PRC will be required to get a test (such as a PCR test or an antigen self-test administered and monitored by a telehealth service or a licensed provider and authorized by the Food and Drug Administration or the relevant national authority) no more than 2 days before their departure from the PRC, Hong Kong, or Macau, and show a negative test result to the airline upon departure.
- This will also apply to persons traveling from the PRC via third country transit and to passengers connecting through the United States onward to further destinations.
- Along with applying this requirement to direct flights from the PRC, passengers transiting Incheon International Airport, Toronto Pearson International Airport, and Vancouver International Airport on their way to the United States will be required to provide a negative COVID-19 test if they have been in the PRC in the last 10 days no more than 2 days before their departure to the United States.
![]()
Ändå rimligt att andra länder ställer krav på test av inresande kineser nu när kina öppnar upp och fler kineser kommer ut och resa. De har ju inte samma vaccinskydd som oss.
Den senaste Attestation Form daterad september 2022, är bara 2 sidor:Gällande attest, brukar det räcka med att skriva ut sida 2 (är fullt vaccinerad) och sidan 5 (signera)?
Tänkte spara lite papper….
Hmmm….Den senaste Attestation Form daterad september 2022, är bara 2 sidor: