Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

mha321

Medlem
Jodå, det har rapporterats många gånger. Man får meddelande om status change och sen får man själv gå in och läsa om att den har blivit återkallad pga vilken anledning det nu är.
Visst det händer en del. Jag känner också de som fått reda på det när de stått på Arlanda och inte kunnat checka in. Du är inte alls garanterad att få reda på det.
 

kexxcream

Medlem
Om man har fått visum till USA i ett pass, men nu har fått ut ett nytt pass. Blir det något problem att visa upp det gamla passet med visumet tillsammans med det nya passet?
 
Hej,

Ska åka med Lufthansa tur och swiss retur nästa vecka till L.A och jag tog 3 dosen vaccin för drygt 1 månad sedan så jag är full vaccinerad. Något mer man behöver tänka på ? (esta och visum finns redan)
Jag vet att man ska fylla i "Proof of vaccination" dokument men jag har läst någonstans att man ska ha flygbolagets logga på det dokumentet men enligt Swiss hemsida så är detta dokumentet man ska fylla i. Stämmer det ?
 

JohanE

Medlem
Jag sitter och försöker bli klok på om det behövs två eller tre doser för att räknas som fullvaccinerad när man reser till USA. Någon som kan ge ett enkelt svar?
 
Toppen