Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

mha321

Medlem
Gällande vaccinationsintyg så har jag 3 sprutor men på intyget står det "giltig till 2022-08-12". Fick 3e och senaste sprutan i februari 2022. Måste man beställa nya intyg eller är "giltighetstiden" något som kollas vid incheckning eller ankomst i usa?
Det kollas inte regelmässigt men de kan göra stickprov. Med tanke på hur trivialt det är att beställa ett uppdaterat intyg skulle jag göra det så slipper du fundera på saken.
 

joa

Medlem
En fundering kring Covidintyg. Mellanlandar i Houston på väg till Mexico.
Tog spruta 4 häromdagen vilket betyder att jag inte tagit den tidigare än de 14 dagar som UA nämner på som hemsida när jag började fylla i Travel Ready (se bild).
Min tredje spruta togs i Januari i år och i intyget står det att en är giltigt till 2023-09.
Så jag antar att jag är safe?
Borde man visa intyget from spruta tre eftersom spruta fyra inte är tagen 14 dagar innan avfärd utan närmare inpå?
 

Attachments

  • Screenshot_20221018-235056_Photos.jpg
    Screenshot_20221018-235056_Photos.jpg
    49,3 KB · Visningar: 72
Last edited:

joa

Medlem
Attestationkrav vid mellanlandning?
Vi mellanlandar bara i USA på väg till Mexico. Behöver dessa papper fyllas i då?
 

Kimmen00

Medlem
Gällande vaccinationsintyg så har jag 3 sprutor men på intyget står det "giltig till 2022-08-12". Fick 3e och senaste sprutan i februari 2022. Måste man beställa nya intyg eller är "giltighetstiden" något som kollas vid incheckning eller ankomst i usa?
Ta ut ett nytt på covidbevis.se
 

Kimmen00

Medlem
En fundering kring Covidintyg. Mellanlandar i Houston på väg till Mexico.
Tog spruta 4 häromdagen vilket betyder att jag inte tagit den tidigare än de 14 dagar som UA nämner på som hemsida när jag började fylla i Travel Ready (se bild).
Min tredje spruta togs i Januari i år och i intyget står det att en är giltigt till 2023-09.
Så jag antar att jag är safe?
Borde man visa intyget from spruta tre eftersom spruta fyra inte är tagen 14 dagar innan avfärd utan närmare inpå?
Ointressant gäller endast spruta 2..
 
  • Gilla
Reactions: joa

BAS

Medlem
Svarar mig själv. Då jag inte kunde lägga in Apis-uppgifterna på webben vare sig på SAS eller LOT så ringde jag SAS kundtjänst. Van vid långa telefonköer var det nästan en chock med tre minuters kö, och sedan ytterligare två minuter för handläggaren att lägga in våra uppgifter. Tumme upp för kundtjänst denna gång!
 

Gus

Medlem
Hmm. Om jag går in på LOT "Manage my bookings" och skriver in bokningsnummer och efternamn får jag felmeddelande "Your reservation has not been found". Första sträckan Arlanda - Warsawa utförs av SAS om det spelar roll.
Jag kommer inte heller åt min bokning med LOT med bokningsnumret jag fått av sas. Jag trodde de hade samma system.
 
Toppen