Canadien
Medlem
Ska Eurobonus justera poängtabellerna igen?Det kommer att bli dyrare att resa
Ska Eurobonus justera poängtabellerna igen?Det kommer att bli dyrare att resa
Saftigt värre. "Det kommer att bli dyrare att resa", inget kul för oss på BC!DN:s expert är säker på att fler konkurser kommer inom kort. Vad tror ni? Ännu en kris för flyg- och reseindustrin eller rider vi ur stormen?
Reseexperterna tror på fler konkurser - DN.SE
Åtminstone på MAN hade de varit smarta redan på natten och direkt beslagtagit ett flygplan för obetalda flygplatsavgifter. Lite annat med företagsskulder under common law.![]()
Så borde det vara men enligt Di så utesluter Lufthansa inte ett bud på just condor fast man pasar på TC. Kanske är ett polite sätt att inte totalsåga ett tyskt flygbolag iof... Sen var det ju iof snornära att Lufthansa köpte SAS också.Bolag som Condor har ju bara en massa 767 och 757 tror ingen kommer vilja ha dom
Om de gick så bra som det hävdas så borde ju någon bara intresserad av att köpa loss det som helhet ur konkursboet. Men det gäller att agera snabbt innan dotterbolaget hamnar i total likviditetskris. En köpare borde kunna vara intresserad av att stoppa in pengar specifikt i den avdelningen kortsiktigt eftersom den har roi, men sanden rinner ut snabbt i timglaset, särskilt med alla kärror på marken.Nä faktiskt inte, inte per nån automatik, det är en tillgång i konkursboet nu. Risken att de också försätts i konkurs finns naturligtvis jag skulle inte boka en Ving resa nu kanske.
Här är det intressant för det finns helt tydligt ett värde i den vinstdrivande nordisk verksamheten, den skulle jag vilja sälja externt utan att den konkat först om jag var konkursförvaltare.
Sen är frågan om det rent praktiskt går att driva Ving när moderbolaget kanske står stilla åtminstone i det korta perspektivet.
Det har ju varit orimligt billigt ganska länge. Det enda logiska är att det går upp, och ett antal konkurser gör att det går fortare.Saftigt värre. "Det kommer att bli dyrare att resa", inget kul för oss på BC!DN:s expert är säker på att fler konkurser kommer inom kort. Vad tror ni? Ännu en kris för flyg- och reseindustrin eller rider vi ur stormen?
Reseexperterna tror på fler konkurser - DN.SE
Det här var väl en hyfsat stor elefant. Visst, det var inte Lufthansa eller IAG, men de var stora.Går å väntar på när dom stora elefanterna faller