Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Nu har PE blivit rätt populär bland cheap charlie ut från ARN/CPH så man gör väl bedömningen att dessa resenärer inte skulle köpa Business till Business-priser. när man gick över till 777-300.

Mvh
/NotRyan

Vad menar du med "cheap Charlie" jag känner mig lite förödmjukad här eftersom Jämtin företag tillåter typ ecco extra och att då ta thai flyget vilket nog är världens bästa ecco extra PE skulle göra mig till "cheap Charlie" känns som en förudmjukelse
 
Vad menar du med "cheap Charlie" jag känner mig lite förödmjukad här eftersom Jämtin företag tillåter typ ecco extra och att då ta thai flyget vilket nog är världens bästa ecco extra PE skulle göra mig till "cheap Charlie" känns som en förudmjukelse

Hej!

Det är absolut inte min mening att du ska känna dig förödmjukad, om du gör det så får jag be om ursäkt!!!!

Vad jag menar är det speciella klientel som ofta åker med Thai-flighterna till och från ARN. Tatuerade iförda flip-flops och linne med det signifikanta brölet. Alltså kanske inte direkt målgruppen för detta forum.

Ursäkta ännu en gång om du kände dig träffad...

OBS! Generaliseringen blev lite tillspetsad. Men det främjar bara debatten :D

Mvh
/NotRyan
 
Åkte i PE kabinen med TG 961 klart mycket bättre stolar än i 747:an.(sov 5 timmar i sträck) Maten vara den samma som i Eco doc snyggare presenterat. Vilket är en nedgradering mot PE maten i 747:an. Kommer att göra returen med TG 962 (dag flyg) får se vad det blir för service när man är vaken hela resan. Priset på PE verkar vara högre efter att man har bytt från "Jumbon" till 777:an ligger på det flesta avgångar runt 13.800:- och att C priset har gått ner till ca 17.000-18.000:- har även hittat ca 2.000:- billigare biljetter i båda klasserna i mars
 
Åkte i PE kabinen med TG 961 klart mycket bättre stolar än i 747:an.(sov 5 timmar i sträck) Maten vara den samma som i Eco doc snyggare presenterat. Vilket är en nedgradering mot PE maten i 747:an. Kommer att göra returen med TG 962 (dag flyg) får se vad det blir för service när man är vaken hela resan. Priset på PE verkar vara högre efter att man har bytt från "Jumbon" till 777:an ligger på det flesta avgångar runt 13.800:- och att C priset har gått ner till ca 17.000-18.000:- har även hittat ca 2.000:- billigare biljetter i båda klasserna i mars

Thai PE i 777-300ER är ju den nya C-stolen till ARN/CPH.
Högst sannolikt den bästa PE stolen i hela världen!
 
Oh man får inte ha för stora fötter bara. Lådan man stoppar in dom i är avsedda för stl 37 kvinnomodell
I gamla PE sätena i 747-400 Ver 2 kunde man bre ut sig bättre. Nu har man benen ihop så man blir varm....
 
Satt på 71A och 71B på sträckan Arlanda - Bangkok och sedan 39J och 39K i motsatt riktning i somras. Som ett par uppskattade vi tvåsäteskonfigurationen och jag rekommenderar dessa varmt. Inga problem med lutningen av stolen. 39-stolarna är nära toaletterna vilket kan vara störande vid de vanliga anstormningarna .

Hej, jag har bokat ARN - BKK med Thai över påsken, och har valt 39 J,K T/R. Hur nära toaletterna är stolarna? Är det väldigt störande? Har även 38 J/K.
 
Last edited:
Det pratas ju mycket om "ship change" etc gällande Thai. Jag saknar erfarenhet - men finns det nån statistik på turerna från ARN/CPH nu när det gått en tid?

Hur många gånger har det varit gammal B 744 istället för B 77W?

mvh
 
Dr. Miles det är väl rätt stor skillnad i pris på Business och Premium ekonomi, och det enda som skiljer ombord är maten. Något jag missar?

Maten man får i Premium Economy är som den här. Samma som i Economy class.

THAI B77W CPH-HKT, 22.jpg
 
Toppen