Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Rekommenderar Premium Economy på ARN- BKK v v med 777. Samma stolar som i C (Business). Får man stol i mitten så är varannan stolsrad nära,intill varandra, så vill man inte var intim så bör man undvika dessa. Premium economy har lite enklare mat. Förut på 747 fick man exakt samma mat som de i C men då hade man sämre stolar som inte gick att fälla helt (fast bredare). Nu serveras all mat på en bricka istället för i omgångar (fast porslin, äkta glas). Man får ingen ost tallrik. Fast drick kommer ut på en vagn med hela flaskor och servicen anser jag är lika bra. Thai har för det mesta mycket god service (med undantag för någon dålig personal).

Jag och min flickvän har bokat flyg med detta Thai-plan på sträckorna Arlanda-Phuket och Bangkok-Arlanda.
På Virtually There så kan man se platser och vi kunde även välja vad vi tror är bäst för oss. Det står att platserna är bekräftade men jag vet inte om det är dom vi får sen när vi kommer till incheckningen.

Hursomhelst så ville vi ha platser där det bara var två stolar bredvid varandra och det enda som fanns ledigt var 38J,K ena vägen och 39J,K andra vägen.

Längst bak finns också såna platser men på dom stod det U (oönskade platser) och när man klickad på dom så var dom inte tillgängliga.

Vad tror ni då om våra platser på 38 och 39 J,K?
Vi vill inte sitta vid en nödutgång, kunna ha handbagage under stolen framför och kunna luta stolen bakåt.

Jag och min flickvän har bokat flyg med detta Thai-plan på sträckorna Arlanda-Phuket och Bangkok-Arlanda.
På Virtually There så kan man se platser och vi kunde även välja vad vi tror är bäst för oss. Det står att platserna är bekräftade men jag vet inte om det är dom vi får sen när vi kommer till incheckningen.

Hursomhelst så ville vi ha platser där det bara var två stolar bredvid varandra och det enda som fanns ledigt var 38J,K ena vägen och 39J,K andra vägen.

Längst bak finns också såna platser men på dom stod det U (oönskade platser) och när man klickad på dom så var dom inte tillgängliga.

Vad tror ni då om våra platser på 38 och 39 J,K?
Vi vill inte sitta vid en nödutgång, kunna ha handbagage under stolen framför och kunna luta stolen bakåt.

Satt på 71A och 71B på sträckan Arlanda - Bangkok och sedan 39J och 39K i motsatt riktning i somras. Som ett par uppskattade vi tvåsäteskonfigurationen och jag rekommenderar dessa varmt. Inga problem med lutningen av stolen. 39-stolarna är nära toaletterna vilket kan vara störande vid de vanliga anstormningarna .

Resebyrån du köpt biljetten av kan hjälpa dig med seating, bokar man direkt på Thais hemsida kan man välja seating där men skulle man missa det kan man ringa Thais Stockholmskontor och be snällt, har funkat de gånger jag ringt.

Resebyrån du köpt biljetten av kan hjälpa dig med seating, bokar man direkt på Thais hemsida kan man välja seating där men skulle man missa det kan man ringa Thais Stockholmskontor och be snällt, har funkat de gånger jag ringt.

Jag kommer flyga ARN-ZRH-BKK i monkey.
Första leggen med Swiss och sedan TG A340-600.
Kan Thais Stockholmskontor seata mig på en flight ZRH-BKK?
Resan bokade jag på en nätresebyrå.

Jag skulle tro att du måste ta hjälp av nätresebyrån du köpt biljetten av. Men det skadar ju inte att ringa Thai och fråga, jag fick själv nej av dem när jag försökte med hänvisning att ta hjälp av resebyrån jag köpt biljetten av.

Jag kommer flyga ARN-ZRH-BKK i monkey.
Första leggen med Swiss och sedan TG A340-600.
Kan Thais Stockholmskontor seata mig på en flight ZRH-BKK?
Resan bokade jag på en nätresebyrå.

Man kan alltid pröva att ringa Thais kontor i Sthlm. Min erfarenhet av att prata med dem är att de vill ha betalt för allt de gör. De sa de uttryckligen när jag pratade med dem sist... Då ville jag boka om en full flex-biljett(bokad på Thais hemsida) och kvinnan uttryckte sin besvikelse över att behöva göra det utan att kunna ta betalt...

Business class samt Premium Economy.

Kabinbild:
THAI Business BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 05.jpg
THAI Business BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 07.jpg

Stolen:
THAI Business BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 04.jpg

Vid galleyn:
THAI Business BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 29.jpg

Flygrutt:
THAI Business BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 33.jpg

Jag har frågat kabinpersonalen om vad är skillnaden mellan Business och Premium Economy ombord, svaret är maten. Samma drycker som i Business class serveras i Premium Economy.

Toppen