Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Economy

Kabinbilder:
THAI Economy BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 01.jpg
THAI Economy BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 02.jpg

Stolar:
THAI Economy BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 04.jpg
THAI Economy BKK-ARN, Boeing 777-300ER, 05.jpg

Det finns foot rest under sätet framför sig.
Jag använde inte IFE:n men responsen såg snabbt ut när jag kollade andra passagerares användning i Economy class.

Schysst!
Det är verkligen en ENORM uppgradering mot 1970-tals designen i Economy som fanns i Thais 747-400 som användes tidigare till ARN/CPH.

Dr. Miles det är väl rätt stor skillnad i pris på Business och Premium ekonomi, och det enda som skiljer ombord är maten. Något jag missar?

Det du missar är att Thai egentligen inte har Premium Economy, utan den klassen till Stockholm och Köpenhamn är en bastard p.g.a att köpkraften här inte ansågs räcka till för First när dom körde 747. Speciallösningen Premium Economy seatades i Business och Business seatades i First-kabinen på 747.

Nu har PE blivit rätt populär bland cheap charlie ut från ARN/CPH så man gör väl bedömningen att dessa resenärer inte skulle köpa Business till Business-priser. när man gick över till 777-300.

Mvh
/NotRyan

Det du missar är att Thai egentligen inte har Premium Economy, utan den klassen till Stockholm och Köpenhamn är en bastard p.g.a att köpkraften här inte ansågs räcka till för First när dom körde 747. Speciallösningen Premium Economy seatades i Business och Business seatades i First-kabinen på 747.

Nu har PE blivit rätt populär bland cheap charlie ut från ARN/CPH så man gör väl bedömningen att dessa resenärer inte skulle köpa Business till Business-priser. när man gick över till 777-300.

Mvh
/NotRyan
Nja, inte helt rätt beskrivning eftersom TG faktiskt hade PE ex OSL också i från början, trots att någon 747 aldrig var aktuell där.

Nja, inte helt rätt beskrivning eftersom TG faktiskt hade PE ex OSL också i från början, trots att någon 747 aldrig var aktuell där.

Det var då THAI körde Airbus A340-500 med riktig Premium Economy (inte Business class stolar) i början väl?
Det var inte närheten av Premium Economy på Boeing 747-400, komfortmässigt.

Offers : Oslo, Norway - THAI?s Newest Destination

Thai Airways skrev:
Beginning June 15, 2009 THAI commences direct service between Bangkok and Oslo 5 times weekly.

Onboard Airbus 340-500 aircraft, choose from Royal Silk Class, Premium Economy Class and Economy Class.

Thai Airways International - Inflight Service

Thai Airways skrev:
THAI also offer Premium Economy Class on flights between Bangkok and Copenhagen and Bangkok and Stockholm on Boeing 747-400 aircraft.

Precis vad jag menar.
Så var det definitivt på A340-500, är lite osäker på 777:an dock. Nu verkar man dock ha lagt ner PE helt från OSL.

Toppen