Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013

Hur stor är chansen att man får nya F fall man åker TG via MUC? Hade ju helst åkt a380 via FRA men det är tufft att hitta platser ...

Än mer OT: men om du väljer mellan SQ från CPH i biz eller första klass med TG a346? (skiljer ju trots allt 50,000p) (hårdvara)

Enligt Ritz:s reserapport, använder Singapore Airlines Boeing 777-200ER med renoverad Business class stolar.
http://www.businessclass.se/forum/r...siness-sq352-singapore-koepenhamn-bilder.html

I så fall skulle jag välja Singapore Airlines i Business class.

19711-singapore-airlines-business-sq352-singapore-koepenhamn-bilder-photo-3.jpg

19712-singapore-airlines-business-sq352-singapore-koepenhamn-bilder-photo-4.jpg

(Foto: Ritz)

Jo men jag har ju first class syndrome ...

Singapore Airlines Business class stol på Airbus A380, Boeing 777-300ER och refitted 777-200ER är bland de bästa stolarna som kan mäta sig till en First class stol. Så om du har First Class Syndrome (FCS), ordinerar jag Singapore Airlines Business class på dessa flygplansmodeller för att komma ner till Business Class Syndrome (BCS).

Fråga till er som åkt både Singapore Air och Thai business på senare tid, hur skulle ni jämföra totalupplevelsen mellan dem? Vilka är respektive produkts styrkor och svagheter? Och hur står sig båda med Emirates business? Och för att att något att relatera till, hur skulle ni bedöma SAS business på interkont (mer som en referens)?

Får se om ni håller med mig, men så här skulle jag betygsätta Singapore vs SAS business som jämförelse
(1 = uselt, 6 = godkänt, 10 = perfekt):

Singapore Airlines: 9,0 (CPH-SIN)
SAS: 6,5 (ARN-PEK; ARN-EWR; ARN-ORD)

Min respons efter SAS business är "aa, det var trevligt...". Min respons efter Singapore business: "F*CK VA BRA!!".

Toppen