Senaste nytt

Ta hem teknikprylar från USA för försäljning

Jag läste att iPhone 5 släpps om lite mer än en månad?

Vad tror ni? Ska man åka till USA och köpa?
Men det är väl bara en / kund som vanligt vid släpp?

Sist jag var där hade dom släpp på iPad och man var tvungen att köa 02.00 på morgonen ungefär för att få den runt 09.00.
Man fick en lapp i kön på vilken modell (tex 16 - wifi) man ville ha, sen kunde man hämta ut inne i butiken. (dygnet-runt-kuben).

Jag kommer inte använda den själv då jag inte gillar iPhone speciellt mycket eller snarare, jag tycker det är onödigt med så dyr telefon.
Tror ni man kommer kunna tjäna en slant?

man tjnar alltid på nya apple produkter..för s länge det finns folk som vill vara " först " med allt så kan dom betala för det också.
Jag sålde 2 st Iphone 4 dag 2 som dom släpptes i USA och fick 7.500/styck..helt sjukt...

så ja ställ dig i kö. jag skulle inte åka dig speciellt för just telefonen dock, det finns andra som har detta som företags idé och är sjukt snabba på att ta hem dom.

Sist jag var där hade dom släpp på iPad och man var tvungen att köa 02.00 på morgonen ungefär för att få den runt 09.00.
Man fick en lapp i kön på vilken modell (tex 16 - wifi) man ville ha, sen kunde man hämta ut inne i butiken. (dygnet-runt-kuben).

Verkar som att du åkte till fel ställe. Min kollega i SF åkte förbi en applestore kl 9 på morgonen och köpte ett par stycken - ingen kö alls.

Verkar som att du åkte till fel ställe. Min kollega i SF åkte förbi en applestore kl 9 på morgonen och köpte ett par stycken - ingen kö alls.

iPad 2 eller 3? Detta gällde iPad 2.
Official iPad 2 Launch New York 5th Avenue Apple Store Grand Entrance .avi - YouTube

Man får ett fint välkomnande i alla fall!
2.05 - "lapparna"

Notera att jag var där ca 1 månad EFTER släppet och då var man tvungen att köa runt 3-4 på morgonen om man ville ha en.
De som ville stå först i kön när första släppet gjordes var där 24-48 timmar innan.
http://www.youtube.com/watch?v=oj6-wmbWOvE&feature=related
Haha, hon som stod först i kön "sålde" sin plats för 900 dollar(!)

Last edited:
Att åka till staterna och köpa med sig iPhone 5, om vi antar att den släpps i september och i Sverige i exempelvis oktober, så kan man göra stora pengar. Dock får man väl köa ihjäl sig ;) kanske anställa folk som köar åt en?

Det var för iPad 3. Vem kommer ens ihåg när iPad 2 släpptes..? ;)

iPad 3 var nog inte lika populär (därav lättheten att få tag på).. det var klart mer revolutionerande när iPad 2 kom då skillnaden var mycket större än 2:an -> 3:an.

iPad 2 var fortfarande svår att få tag på hos Applestore butiker 1-3 månader efter officiella släppet...såvida man inte orkade stå i kö tidigt på morgonen dvs.

Last edited:
Att åka till staterna och köpa med sig iPhone 5, om vi antar att den släpps i september och i Sverige i exempelvis oktober, så kan man göra stora pengar. Dock får man väl köa ihjäl sig ;) kanske anställa folk som köar åt en?

Skrev ju ovan att en sålde sin plats för 900 dollar, haha..
Nästan värt att bara åka och ställa sig i kö och sälja platsen för låt säga.. 1500-2000 dollar? iPhone är ju mer populärt än iPad tänker jag.
Dock lär du ställa dig i kö 48 timmar före släpp minst gissar jag på..

Last edited:
Toppen