Senaste nytt

[Tävling] Vinn en Star Alliance bonusresa i Business class! (av AHO)

Jag är inte deltagare av denna tävling men jag min routing skulle se ut så här.

Stockholm-Istanbul: Turkish Airlines
Istanbul-Toronto: Turkish Airlines
/stopover/
Toronto-Varadero(Cuba): Air Canada

Open jaw

Havana-Toronto: Air Canada
Toronto-Vancouver: Air Canada
/stopover/
Vancouver-Seoul: Air Canada
Seoul-Khabarovsk: Asiana Airlines

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sedan ta en separat bonusresa mellan Khabarovsk-(OZ:C)-Seoul-(OZ:F)-Frankfurt för 11.500 bmi miles + 150 GBP(inkl. cash). :cool:

/stopover/

Open jaw

Havana-Toronto: Air Canada
Toronto-Vancouver: Air Canada
/stopover/
Vancouver-Seoul: Air Canada
Seoul-Khabarovsk: Asiana Airlines

FYI, det går inte flyga mellan Sydamerika och Khabarovsk som Zone 4 - Zone 2, det har jag försökt och fått nej av otaliga agenter. :(

/stopover/
Det var problem med award på Turkish och AHO meddelade detta i god tid, så din routing är diskad! :)

Ett stort tack till AHO för denna roliga och spännande tävling. Riktigt kul att mitt förslag uppskattades och tog mig hela vägen fram. Själv ansåg jag att det fanns många spännande och inspirerande bidrag i tävlingen. Tyckte det var minst lika intressant att läsa allas tankar och funderingar om era resplaner som att själv få delta.

Förstår att med detta priset kommer en stor press på att leverera en rapport värdig denna tävling, vilket just nu känns lite skrämmande. I vilket fall kommer det blir riktigt kul att få möjligheten att utföra en resa jag många gånger lekt med tanken att göra om jag skulle hade haft poängen för det.

Ännu en gång. Tack AHO för tävlingen och det fina priset, men även tack alla andra för de fina orden och gratulationerna.

Med vänliga hälsningar
En lycklig man

....
Förstår att med detta priset kommer en stor press på att leverera en rapport värdig denna tävling, vilket just nu känns lite skrämmande. I vilket fall kommer det blir riktigt kul att få möjligheten att utföra en resa jag många gånger lekt med tanken att göra om jag skulle hade haft poängen för det....
Med vänliga hälsningar
En lycklig man

Japp, C-uppsatsen är ingenting gentemot vad som förväntas som reserapport;)

Grattis igen!

/ Lycklig tvåa :)

Grattis Magino och Palazzi! Ska bli mycket kul att läsa om upplevelserna!
Fick en smärre chock då jag såg att inläggen i tråden hade mer än tredubblats på de timmarna jag var offline:p

Grattis Magino och Palazzi!
Njut av era vinster.

Det var en mycket trevlig och spännande tävling att medverka i och otroligt generöst av AHO att ge bort dessa priser.

Grattis Magino, spännade rutt hade du.
Jag hoppas få läsa en välskriven reseberättelse och mycket bilder.
Vilka datum åker du?

Idag är man nere på jorden igen, nu ska jag spendera alla dygnets vakna timmar läsandes här och på FT så jag kan ta revansch om det kommer en tävling i framtiden där man ska göra en routing igen. :)

Toppen