Senaste nytt

[Tävling] Vinn en Star Alliance bonusresa i Business class! (av AHO)

Palmen //

Det där med kreditkort, blir det inte höga avgifter? eller tjänar man ändå?
Precis så jag vill ha det, dvs ska någon av mina vänner köpa en tv till exempel så köper jag den åt dom, sen för dom över till min bank.

Man betalar inget extra för att man har kreditkorten förutom årsavgiften, 1000 kronor på amex och 395 på mastercard (gratis första året). Med AmEX kan du bli värvad av någon annan (jag värvar gärna ;)), du får halva årsavgiften första året och 6000 EB-poäng, den som värvar dig får 12000 EB-poäng. Jag skaffade mitt amex under EB 20 år firandet och fick 20.000 i sign up bonus. Ingen aning om hur ofta de har dessa kampanjer dock.

Innan man går lös med kreditkorten ska man dock ha koll på sin ekonomi, lätt att handla på kredit och inte se utgifterna förrän man är med i lyxfällan.

Vinnaren av tävling är, Magino!!!

Vinnarens routing:
Stockholm - London SAS
London - Johannesburg South African Airways
/Stopover
Johannesburg - Sao Paulo South African Airways

/Destination

Rio de Janeiro - Houston United
Houston - Washington DC United
/Stopover
Washington DC - Köpenhamn SAS
Köpenhamn - Stockholm SAS

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Graturerar!!! (Han är förmodligen upptagen med sin C-uppsats just nu.)

Andra plats är Palazzi.
Du har vunnit 2 nätter på valfritt Hilton! (Glöm inte att vara social. :p)

Bra jobbat allihoppa! Hoppas ni har haft roligt och också hoppas att ni har lärt er om hur ni söker award platser, hitta relevanta information, maximera routing etc.

Tack för alla som deltog tävlingen och andra som hejade deltagarna. Det var en av dem roligaste tråd jag har varit med om.

Grattis till förstapriset Magino!

Och även ett stort grattis till Palazzi.

Det kan inte ha varit helt lätt att hitta en vinnare bland bidragen, men jag tycker ni båda har gjort en välförtjänt insats. Nu väntar jag med spänning på den 20-sidiga tripreport som förväntas... ;)

Grattis Magino!
Det här borde väl bringa ljus i tillvaron när du sitter med C-uppsatsen! :) Tyckte att din rutt var i en klass för sig, sedan var det tätare om andraplatsen. Den här vinsten var du verkligen väl värd! Ska bli kul att följa reportaget som publiceras, då jag är lite sugen på Braslilien själv.

Sedan ett stort tack för de två Hilton-nätterna. Är det enkelrum eller dubbel? (är det någon skillnad:p). Jag har ju Hilton Gold, så det är ju perfekt :). Har bjudit far min till London, så då kan nätterna komma väl till pass!

Den mest generösa tävling jag någonsin deltagit i. Ska bli kul att tacka personligen på nästa Monks-träff.

Last edited:
Grattis Magino, helt klart den coolaste routingen av alla. Om jag inte fick rösta på mitt eget förslag hade detta varit min röst (klart min routing var bäst enligt mig).
Får ta och smälta dagens alla intryck med en whisky, det kan behövas efter dagens tandläkarbesök och nervpärs att sitta i väntrummet och läsa uppdateringar på BC.se och se att man fortfarande var med i racet. Till och med efter tandläkarbesöket var man kvar :)
Har tyvärr ingen Yamazaki hemma för närvarande (det destilleri jag tänkte besöka i Japan) så det får nog bli en Bowmore Laimrig istället.

Skål och åter ett stort tack till AHO för denna tävling.

Grattis! C-uppsatsen kommer gå hur ta som helst! Ser fram mot reserapporten sen 3 världsdelar på 8 legs totalt :)

Palazzi: bra tänkt rutt. Tvåa e också bra och Hilton har massa bra hotell. Funderar på om Conrads ingår i så fall skulle jag kikat på att bo på ett av dem

Last edited:
Tycker du verkligen så illa om någon att du vill skicka dem till CAI??? Det är nog en av de värsta platser jag varit på i Afrika. Visst, jag har inte varit i Mogadishu eller liknande, men CAI är inte speciellt roligt. Folk är dryga och försöker lura en hela tiden...

Toppen