Never say never. Jag tyckte verkligen om din routing och kommer nog använda delar av den. Det som var inte så spännande nog var att du valde köra med UA mycket. Samtidigt skulle jag nog byta ut SFO-ORD-SEA mot LAX-IAD/IAH-SJU och ta en stopover där då det är perfekt på vintern. Vet inte hur det är att åka skidor på Alaska på vintern då det kan vara för kallt. Skulle nog göra det i Lake Tahoe istället med bil från LA.
Du ser, jag har mycket att lära mig.
Det vart dock stressigt när AHO ville ha in den före midnatt, jag hade gärna haft 10-15 timmar till för att leta ännu mer.
Skidåkningen börjar i November i Anchorage, så skulle tro att November/December är hyfsat lagom i temperatur och solen ligger också på.
Lägg därtill att jag är från Norrland och även fast jag inte har mycket hull till övers så gillar jag faktiskt kyla
Det tråkiga med detta är inte bara att jag missar resan utan jag älskar verkligen att skriva, reseberättelser med sina egna ord, bilder osv är så underbart. Jag är pedant (när jag är seriös) och tycker om att skriva även om just författaryrket inte är något för mig.
Jag gillar mer att skriva om upplevelser man varit med om, därför är reseberättelser extra roliga, speciellt om man reser i Business/First vilket är något jag skall göra i framtiden.
Nu väntar hårt jobb fram tills mitten av november och kommer lägga alla pengar på hög, sen skall jag resa någonstans för hela beloppet.
Synd att man inte kommer speciellt långt (dvs i segments) i Business Class för "pengar" men då får jag i alla fall en härlig stund att koppla av med vad som kommer vara min sargade rygg och dessutom möjligheten att skriva om resan.
Palmen //
Det där med kreditkort, blir det inte höga avgifter? eller tjänar man ändå?
Precis så jag vill ha det, dvs ska någon av mina vänner köpa en tv till exempel så köper jag den åt dom, sen för dom över till min bank.
Finns det inget kort man kan köpa en ny bil för 200K och ge till ett bonusprogram? Det.. om något, vore trevligt.
Min drömresa går till AKL för det är ett land jag bara vill se, ända sen jag såg Sagan om Ringen har jag varit som kär i landet.
Vilka landskap osv, helt underbart ser det ut att vara.
Jag gjorde faktiskt en rutt till AKL via SIN osv men läste sedan post #1 mer noggrant och insåg att AKL inte var tillåtet som destination, synd.