Senaste nytt

[Tävling] Vinn en Star Alliance bonusresa i Business class! (av AHO)

Jaja, jag är tacksam.

Jag är bara sjukt dålig förlorare, speciellt när jag förmodligen lagt ner mest tid (då jag knappt visste vad en routing var när tävlingen började).
Så tråkigt tråkigt..

Då ska ni bara veta hur dålig förlorare jag var förr i tiden, då hade jag väl gått bärsärk på gatan i skrivande stund.

AHO //

Gillade också min Japan rutt men av diverse anledningar kan jag inte åka i Oktober början på November så det fick bli USA istället.

Jag hoppas innerst inne att vinnaren får en bra resa.

Ha så kul.

Jag hejar på Migano. Borde inte ruttan gå att justera och flyga med Ethiopian istället för Turkish?
Tyvärr fungerar inte via zone 5 vilket jag förklarade i mitt inlägg här.

Jag tror att routing av hemresan är OK, däremot ditresan kan bli problem då du reser zone 2 -> zone 5 -> zone 6 -> zone 4 med stopover i zone 5.
Om din routing hade vatit zone 2 -> zone 6 -> zone 4 med stopover i Johannesburg, hade det nog fungerat. (även om det är svårt att få bmi DC att acceptera ibland.)

Möjlig routing för Magino är:
Stockholm-(SK)-London/Frankfurt-(SA)-Johannesburg-(SA)-Sao Paulo
(Jag har ringt och kollat att Frankfurt-Johannesburg(stopover)-Sao Paulo är OK routing.)

Själv är jag både stolt och glad över att komma så långt som femte plats. Tycker att AHO varit fantastisk som satt ihop den här tävlingen, och tycker att alla som varit med och tävlat ska bjuda honom på en kopp te vid nästa BC-träff.

Jag hade nog haft svårt att få ihop den här resan själv, hustrun hade inte blivit helnöjd om jag kommit och sagt att jag skulle på en egen nöjesresa till Asien, särskilt inte som jag ska åka med fem vänner till New Jersey i september för den stora pilgrimsfärden till Asbury Park och konsert med Springsteen på MetLife. Så jag hoppas att de unga finalisterna lyckas!

Jaja, jag är tacksam.

Jag är bara sjukt dålig förlorare, speciellt när jag förmodligen lagt ner mest tid (då jag knappt visste vad en routing var när tävlingen började)
Då lärde du dig massor och hur man söker information. Det som nu viktigt är att kunna läsa mer i denna forum och tro mig att skrapa ihop 50K poäng att göra din resa på egen hand kommer inte ta lång tid. Och dessutom kommer vi gärna hjälpa till med att finslipa detaljerna. Om ett år kommer du skratta åt det hela :)

Hej Andreas

Tack för ditt inlägg. Hoppas att det är lugnt nu.

Även om du inte vann, hoppas jag att du hade kul när du planerade.
Det är en av min största hobby och planering ÄR en del av resan! Det som du har lärt dig sista dagarna om hur man söker award platser kommer säkert göra någon nytta någon gång. :)

Med vänlig hälsning
AHO

EDIT: stewigriffin har hunnit att svara före mig igen! +1 AHO Tea Point!

Då lärde du dig massor och hur man söker information. Det som nu viktigt är att kunna läsa mer i denna forum och tro mig att skrapa ihop 50K poäng att göra din resa på egen hand kommer inte ta lång tid. Och dessutom kommer vi gärna hjälpa till med att finslipa detaljerna. Om ett år kommer du skratta åt det hela :)

I sommar kör nog US DM en ny 100% kampanj. Då kan du göra din resa men i F. :)

Hej Andreas

Tack för ditt inlägg. Hoppas att det är lugnt nu.

Även om du inte vann, hoppas jag att du hade kul när du planerade.
Det är en av min största hobby och planering ÄR en del av resan! Det som du har lärt dig sista dagarna om hur man söker award platser kommer säkert göra någon nytta någon gång. :)

Med vänlig hälsning
AHO

Absolut. Planering är så skoj! Kan sitta en hel kväll med datorn eller iPad på awardtraveller, KVS och ANA och bara leta routings och bonusplatser! :D

Jag hade nog haft svårt att få ihop den här resan själv, hustrun hade inte blivit helnöjd om jag kommit och sagt att jag skulle på en egen nöjesresa till Asien, särskilt inte som jag ska åka med fem vänner till New Jersey i september för den stora pilgrimsfärden till Asbury Park och konsert med Springsteen på MetLife. Så jag hoppas att de unga finalisterna lyckas!
Haha, kan bara föreställa bilden: "Hej, älskling, jag ska till Sydamerika/Asien/Afrika i Business class och tyvärr gick det inte få 2 biljetter". :)

Samma råd som till Andreas, häng kvar och du kan fixa tillräcklig med poäng till er båda inom kort. Det säger en som sitter på några hundra tusen poäng efter bara ett år av tömning av alla FF konton.

En sak som jag tycker var grymt bra med tävlingen att vi fick lära känna ny folk här och hur otroliga hobbys kan en ha. Hoppas vi inte tappar någon på vägen nu ;)

Last edited:
OK!

Nu har jag varit nere i vår iskalla källare och kylt av mig lite.

Jag vill be om ursäkt att jag överreagerar så mycket så till alla er som tagit illa upp, förlåt.

När tävlingen började så förstod jag i princip ingenting, vad en routing var, vad var tillåtet, vad är en stopover osv.
Tydligen missade jag det med backtracking.

Som ni kan se på posts bland de första sidorna var jag inne på en Japan rutt som blev riktigt bra men pga jobb hela oktober och in i halva november kunde jag inte åka och då vädret ska vara riktigt bra i oktober i Japan så kändes det bättre att pröva något annat, tex att åka till USA i November/December.

Jag var inne på Cancun eller Belize före besöket till Anchorage men hittade inga bra rutter, tyvärr.
Det var en liten besvikelse.

När jag sedan fick ihop en trevlig rutt enligt mig med trevliga flygplan (för att vara USA) och undantaget backtrackingen (fanns dock inga direktflyg när jag kollade flera olika datum) så blev jag så nöjd att jag inte såg något annat, tyckte allt var så perfekt (i min värld).

Sen har jag alltid varit en relativt dålig förlorare, något jag försöker arbeta bort men som går lite halvtrögt.

Att kunna slå in så många drömmar på en och samma resa och dessutom göra det i Business Class (något jag kan glömma totalt nu) var ju för bra för att vara sant.

En sådan här resa kommer jag förmodligen aldrig ha råd med, därför la jag ner 30-35 timmar och ändå lyckas det bli fel i slutänden, bra jobbat Andreas!..

Nåväl, jag har lagt på mig rejält med kunskap om detta med routing och nu vet jag i alla fall någorlunda hur man går tillväga.
Jag har absolut inget emot någon här och det är en fantastisk sida men jag kan inte låta bli att vara lite bitter, detta var mitt livs chans till en multi-journey i Business Class, frågan är om den chansen någonsin kommer igen.. jag tvivlar.

Tack för möjligheten i alla fall, synd att det inte gick vägen.

Mvh, Andreas

Last edited:
Toppen