Senaste nytt

[Tävling] Vinn en Star Alliance bonusresa i Business class! (av AHO)

Jag bedömer inte ditt bidrag, bara säger att det är säkert många parametrar som spelar in.

Oavsett vem som vinner hoppas jag vi slipper bitterhet från alla de andra som inte vinner.
Detta är trots allt en rolig tävling som initierades av AHO på frivillig basis där han skänker bort en grym resa gratis!!! (syftar på de miles som går åt)

Hade hellre åkt ut först än att komma 4:a.. (Det är jag som kallas för Mr.Alltid nära)

Jag vet ju inte hur AHO tänker men jag förmodar att han går rätt mycket på hur länge man varit registrerad och hur aktiv man varit.
Tyvärr hittade jag inte detta forum förens Mars detta år så inte mycket att göra åt den saken.

Förstår dock inte hur man kan välja..

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

före...

Sen fanns det andra som hade fina rutter enligt mig och bättre motivering men antar att postcount går före allt..
Så kan det vara, nu framstår jag säkert som en bitter man och då får det väl vara så.

Migano å andra sidan, mannen som fått ihop besök till 3 kontinenter (utöver Europa).
Kanske inte så mycket besök på lounger pga långa flygningar och några stopp men ändå en relativt bra rutt.
Någon annat än en Migano seger nu finns ju inte..

Last edited:
Hade hellre åkt ut först än att komma 4:a.. (Det är jag som kallas för Mr.Alltid nära)

Jag vet ju inte hur AHO tänker men jag förmodar att han går rätt mycket på hur länge man varit registrerad och hur aktiv man varit.
Tyvärr hittade jag inte detta forum förens Mars detta år så inte mycket att göra åt den saken.

före...

Sen fanns det andra som hade fina rutter enligt mig och bättre motivering men antar att postcount går före allt..
Så kan det vara, nu framstår jag säkert som en bitter man och då får det väl vara så.

Migano å andra sidan, mannen som fått ihop besök till 3 kontinenter (utöver Europa).
Kanske inte så mycket besök på lounger pga långa flygningar och några stopp men ändå en relativt bra rutt.
Någon annat än en Migano seger nu finns ju inte..

Nu blir jag riktigt upprörd. Ingen har tvingat någon att delta. Ingen har betalat vare sig pengar, miles eller poäng för att delta. Alla har klart och tydligt kunnat läsa reglerna. Dessutom ska det förtydligas att det står inget om att antalet inlägg påverkar bedömningen, bara att man ska ha skrivit minst 10 inlägg för att få delta.

Skämmes.

Ok Andreas... dags att lugna sig lite nu...

[video=youtube;Q3sM4rgIiKI]http://www.youtube.com/watch?v=Q3sM4rgIiKI[/video]

Hoppas att det är ungdomsmaximalismen som talar och inte en wise Andreas som låter känslorna ta över. Håll dig lugn! :)
Jag tyckte mycket om din routing och presentation. Du får nog vara lite lugnare och inte säga mer än du faktiskt vill och sen ångra dig och bita i naglar.

IST-LHR-SFO-ORD-SEA, LAX-EWR-MIA-LIS-ARN Allt är bra här förutom SFO-ORD-SEA biten. Den kan räknas som backtracking då det kan finnas direktflyg med UA mellan SFO och SEA.
Tänk vad trist vore om du fick första priset och kunde inte boka denna biten och därmed diskades det hela.

Jag föreslår att vi inte diskuterar varför och hur utses en vinnare då detta är ingen öppen tävling, det blir för många sura inlägg. Gläds åt det hela tillsammans och någon gång även på din gata välter en långtradare med Göteborgs Kex kakor :p

Och jag åkte ut 3a så jag var ännu närmre.
Vi får inte glömma att det är AHOs tävling, han som bestämmer regel och är domare och kan man inte respektera hans beslut så borde man inte varit med och tävla heller. Klart jag hade hoppats på att vinna men tredjeplatsen är jag ändå stolt över och jag känner att all tid jag la ner på att leta routings var väl värt mödan för det var sjukt roligt att få drömma sig bort för en stund och flytta tankarna till det jag trivs bäst med här i livet, att få resa runt i världen.
Jag är övertygad att postcount och liknande inte spelar in i AHOs val, han har säkert sina egna tankar om vad som är en bra routing och hur man skulle kunna göra något bättre.
Försök se något positivt i det hela istället, du lärde dig något nytt med att kolla bonusresor och en vacker dag sitter du där med dina egna miles och kan planera fritt hur du vill åka på din drömresa.

Viktigt att komma ihåg är att tävlingen är helt gratis att vara med i. Troligtvis den mest oväntade tävlingen som annonserats i Sverige det här årtusondet, för vem hade trott att någon skulle skänka bort en sådan här resa?

Andreas,
Jag förstår att du är frustrerad av beslutet. Men att gnälla över det på tråden skapar inte trevlig stämning.
Du hade bra routing till Japan och det gillade jag.

En sak är viktig när det gäller routing av bonusresa med bmi Diamond Club miles.
De är ganska generösa/flexibla när det gäller omväg, men de är kinkiga när det gäller backtracking(zig zag i sidoled).
Din routing IST-LHR-SFO-ORD-SEA där SFO-ORD-SEA är just en sådan. Därför tyvärr diskvalificerade jag ditt bidrag.

Hoppas du accepterar din motgång den här gången.

EDIT: stewigriffin har hunnit att svara före mig. :)

Last edited:
Nu blir jag riktigt upprörd. Ingen har tvingat någon att delta. Ingen har betalat vare sig pengar, miles eller poäng för att delta. Alla har klart och tydligt kunnat läsa reglerna. Dessutom ska det förtydligas att det står inget om att antalet inlägg påverkar bedömningen, bara att man ska ha skrivit minst 10 inlägg för att få delta.

Skämmes.

Vakna du sen? Det är ju klart att han väljer någon han är mer bekant med, kanske till och träffat? Eller hur som helst diskuterat klart mer på forumet.

Jag borde inte ens ha deltagit för det hade aldrig funnits en chans för någon att vinna denna tävling om du inte gjort x antal post counts och varit flitig i diskussioner.

Jag är inte bitter, jag tycker det fanns en Asien rutt som var bättre än min rutt, Miganos är också längre (därför kanske bättre?)
men att förlora mot någon som till en början valde Kap Verde öarna men SEDAN blir tillsagd av AHO att ändra (redan där började jag förstå att Pallazzi skulle komma 1a eller 2a.

Jag är inte dum, 1+1 kan jag faktiskt räkna.

Ni måste ju tåla lite kritik.
Jag kräver inte att vinna men att förlora mot en sämre rutt med sämre stopp är för mig en gåta och det finns inget annat än att det är post-counten som räknas med.

Tack & Hej!

Heja Migano.

Sluta vara bitter! Jag åkte ut först! Men jag är otroligt glad att AHO startade tävlingen och jag önskar båda finalisterna lycka till! Är så nöjd att ha hittat till BC och likasinnade "knäppskallar" :).

Vakna du sen? Det är ju klart att han väljer någon han är mer bekant med, kanske till och träffat? Eller hur som helst diskuterat klart mer på forumet.

Jag borde inte ens ha deltagit för det hade aldrig funnits en chans för någon att vinna denna tävling om du inte gjort x antal post counts och varit flitig i diskussioner.

Jag är inte bitter, jag tycker det fanns en Asien rutt som var bättre än min rutt, Miganos är också längre (därför kanske bättre?)
men att förlora mot någon som till en början valde Kap Verde öarna men SEDAN blir tillsagd av AHO att ändra (redan där började jag förstå att Pallazzi skulle komma 1a eller 2a.

Jag är inte dum, 1+1 kan jag faktiskt räkna.

Ni måste ju tåla lite kritik.
Jag kräver inte att vinna men att förlora mot en sämre rutt med sämre stopp är för mig en gåta och det finns inget annat än att det är post-counten som räknas med.

Tack & Hej!

Heja Migano.

Kommentarer överflödiga. :cool:

Denna tävling är väldigt roligt och inspirerande! Många plus AHO, otroligt generöst!

Jag hejar på Migano. Borde inte ruttan gå att justera och flyga med Ethiopian istället för Turkish?

Toppen