Senaste nytt

[Tävling] Vinn en Star Alliance bonusresa i Business class! (av AHO)

Där kom den.. som en dolk in i hjärtat.

Oturen fortsätter i livet, men det går la vidare ändå.. :)

Grattis!!

(I min åsikt tycker jag dock att min "routing" var en hel del bättre än Palazzis) men det är AHO som bestämmer.
Nu hoppas jag dock på Magino, något annat finns ju inte. :cool:

Det är nog till stor del att jag inte varit medlem så länge och att min postcount är låg som spelade in en del.
Föreståligt då Palazzis har 1000 posts.
30-35 timmars "arbete" svider dock nu, men men.

Ha en bra resa vinnaren!

Last edited:

Grattis!!

(I min åsikt tycker jag dock att min "routing" var en hel del bättre än Palazzis) men det är AHO som bestämmer.

Tror nog att jag varit medlem lite för kort tid och inte har så högt post count kan ha spelat in lite, förståeligt dock.

Ha en bra resa vinnaren!

Andreas, så länge Businessclass.se finns kommer du alltid ha en möjlighet att åka billigt i C ;)

Andreas, så länge Businessclass.se finns kommer du alltid ha en möjlighet att åka billigt i C ;)

Det är klart! :)

Så tråkigt att jag alltid har sådan fruktansvärd otur jämt och ständigt, jag orkar inte ens ta upp hälften av det men vid 15 års ålder hade jag varken mor eller farföräldrar kvar i livet, nu förra veckan dog min faster. Min katt som jag haft sen -97 är nu sjuk och lär väl gå bort han också.
Rånad i Barcelona, påkörd av rattfyllerist 2004, 40 sekunder från att sätta 13 rätt på stryktipset och vinna cirka 800.000:- 2009.

Ahhh, jag måste varit förjävla dum i mitt förra liv då jag drabbats av all otur i detta liv.
Man kanske skulle lämna allt och bli Munk?

Svårt och vara glad faktiskt, när man aldrig på 21 år upplevt varken kärlek eller riktig glädje (förutom när jag åkte Business Class första gången i Europa och när min systerdotter föddes). Tragiskt va?

Aja, nog om detta.. det är förbannat med OT.

Jag önskar finalisterna ett stort lycka till och jag hejar såklart på Migano.
Nu ska jag bryta ihop totalt. :(

Last edited:

Grattis!!

Det är nog till stor del att jag inte varit medlem så länge och att min postcount är låg som spelade in en del.
Föreståligt då Palazzis har 1000 posts.

Ha en bra resa vinnaren!

Jag tror och hoppas att det inte bara är routing som avgör, utan även din motivering, presentation, vanligt resemönster etc. Dvs helheten!

Jag tror och hoppas att det inte bara är routing som avgör, utan även din motivering, presentation, vanligt resemönster etc. Dvs helheten!

Jag spenderade cirka 5 timmar på presentationen, dvs text och upplägg. (Den ser väl OK ut?)
Tyckte jag skrev alldeles för mycket och hade jag lagt in motivering på hela resan hade jag nog tagit upp en extra sida till. :)

Motivering av rutt skrev jag helt enkelt vad huvudmålet var, dvs skidåkning i Anchorage, spotting på Imperial Hill och sightseeing i San Fransisco.
Sen ville jag inte berätta för mycket utan det skulle ju bli en liten överraskning i "reseberättelsen" i efterhand, så tänkte jag - men jag tänker ofta fel i och för sig! :eek:

Last edited:
Jag spenderade cirka 5 timmar på presentationen, dvs text och upplägg. (Den ser väl OK ut?)
Tyckte jag skrev alldeles för mycket och hade jag lagt in motivering på hela resan hade jag nog tagit upp en extra sida till. :)

Motivering av rutt skrev jag helt enkelt vad huvudmålet var, dvs skidåkning i Anchorage, spotting på Imperial Hill och sightseeing i San Fransisco.
Sen ville jag inte berätta för mycket utan det skulle ju bli "reseberättelsen" i efterhand, så tänkte jag - men jag tänker ofta fel i och för sig! :eek:

Jag bedömer inte ditt bidrag, bara säger att det är säkert många parametrar som spelar in.

Oavsett vem som vinner hoppas jag vi slipper bitterhet från alla de andra som inte vinner.
Detta är trots allt en rolig tävling som initierades av AHO på frivillig basis där han skänker bort en grym resa gratis!!! (syftar på de miles som går åt)

Viktigt meddelande till finalisterna.
FlyerTalk tråd: TK flights not available despite showing on ANA, AC and UA? - FlyerTalk Forums

bmi Diamond Club har problem att se Turkish Airlines award platser och jag kan bekräfta att så är det fallet.
(Jag ringde och kollade TBS-IST, IST-LHR, ARN-IST, IST-JNB och ingen av de TK flighterna är synliga för bmi DC.)

Vilket innebar att jag inte kan boka era bonusresor i praktiken om det ingår TK flight, därför ber jag er att göra om routing så att Turkish Airlines flyg inte ska vara med.
Så väntar jag ert svar fram till kl. 21.

Annars utser jag ändå vinnaren men det blir annan routing i verkligheten för att skippa TK flighter.

Oavsett vem som vinner så önskar jag ett stort lycka till nu igen när det blev en extra finalrunda utan TK...

Tävlingen har varit hur kul som helst. Quizen "finding aho" har jag klurat på under helgen som jag spenderade i Amsterdam. Wikipedia var till stor hjälp.

Med iPhone och award travelr fick jag ihop en routing till den resa jag vill göra och som med stor sannolikhet blir av ändå på ett eller annat sätt

Tävlingen fick mitt motto "det finns alltid en routing som funkar" att få en riktig mening och jag är glad att jag var med så länge i tävlingen.

Så tack AHO för en bra idé och ett superpris till de som vinner!

Last edited:
Men då! Det var ju surt att TK ska komma och ställa till saker!

Oavsett, detta är en nagelbitare. Jag tycker givetvis att min routing var den bästa, men jag kan ändå se att vi har två riktigt bra kandidater kvar till en fin resa. Dessutom tror jag båda är bättre än mig på att producera en *BRA* trip report, så de är nog bättre vinnare oavsett..

Toppen