Att F-pax inte skulle bry sig om poäng stämmer inte. Finns flera personer på detta forum som betalar sin F-resor cash (eller konto/kreditkort utgår jag ifrån) som är väldigt intresserade av poängen de får in.
Om de inte ska diskriminera folk beroende på om det är award/betald biljett så antar jag att de inte behandlar vissa bättre, det blir ju att diskriminera de som de behandlar sämre om man enbart tittar på servicenivån.
Jag har inte råd, jag får åka när det är fullt I CHade varit intressant om du utvecklade detta, menar du att det bara är du på forumet som har råd att boka F med pengar?
Att F-pax inte skulle bry sig om poäng stämmer inte. Finns flera personer på detta forum som betalar sin F-resor cash (eller konto/kreditkort utgår jag ifrån) som är väldigt intresserade av poängen de får in.
Om de inte ska diskriminera folk beroende på om det är award/betald biljett så antar jag att de inte behandlar vissa bättre, det blir ju att diskriminera de som de behandlar sämre om man enbart tittar på servicenivån.
Nej, Tyvärr inte. Hade varit bättre med en Öl och linje rullare.Alltid lika underhållande att läsa inlägg ifrån Mr Björklund. Undrar om det ingick en liter rödvin eller två till din fläsk och löksås.
Det låter som ditt företag har anlitat VIP ground service på Shanghai Pudong och inget med SWISS First class att göra.Nej , inget av detta, övriga 3 pax fick ingen som hämtade dom vid ankomst, endast lilla jag, utanför stod en svart MB nerkyld och klar att ta mig till Pudong Shangri-La, River Wing Horizon Club Suite 6.600RMB/natt
Nej inget av detta, jag bokar själv för att kunna optimera mitt resande. Bilen kom från hotellet och hamnade på notan 650RMB men väldigt skönt 9 på morgonen att bara gå ut och sätta sig I en sval bil. Hade föredraget BMWDet låter som ditt företag har anlitat VIP ground service på Shanghai Pudong och inget med SWISS First class att göra.
SWISS har ingen chauffeur service även i First class om din konstig förkortning (för övrigt, använd inte förkortningar. Det försvårar kommunikaton) MB tyder på Mercedes Benz.
Nej inget av detta, jag bokar själv för att kunna optimera mitt resande. Bilen kom från hotellet och hamnade på notan 650RMB men väldigt skönt 9 på morgonen att bara gå ut och sätta sig I en sval bil. Hade föredraget BMW
Tveksamt att det finns flera personer på detta forum som betalar sina F, vi pratar om ett c:a pris på 40-50K, och varför skulle dom samla points dom har råd att flyga I alla lägen, och skulle dom samla så gör sekr detta eller inhouse travel agent. Att boka en F pax på award känns inte rätt och jag tror inte hon eller han skulle acceptera detta. Merkel på en awardeller ABB:s CO
![]()
Det låter inte som du har åkt med SWISS till Shanghai, i alla fall inte den gången.
SWISS flyg landa runt kl. 7 (även tidigare beroende på säsong) och om du hade någon märkservicepersonal som har hämtat dig kan det inte ta 2 timmar att komma ut till landside.