Senaste nytt

Swiss First + Economy eller Business R/T?

Att F-pax inte skulle bry sig om poäng stämmer inte. Finns flera personer på detta forum som betalar sin F-resor cash (eller konto/kreditkort utgår jag ifrån) som är väldigt intresserade av poängen de får in.

Om de inte ska diskriminera folk beroende på om det är award/betald biljett så antar jag att de inte behandlar vissa bättre, det blir ju att diskriminera de som de behandlar sämre om man enbart tittar på servicenivån.

Det låter inte som du har åkt med SWISS till Shanghai, i alla fall inte den gången.

SWISS flyg landa runt kl. 7 (även tidigare beroende på säsong) och om du hade någon märkservicepersonal som har hämtat dig kan det inte ta 2 timmar att komma ut till landside.
Kan bara konstatera att ingen av dom har svarat, och försökt rätta ut min frågeställning, ni andra har inte betalt för billjeten så ni bara speckulerar, tror du på fullt allvar att ABB:s VD samlar poäng.!!?? Du star fortfarande kvar på ruta 1, menar du att jag haft tur 2 ganger med Swiss, eller!!?? Jag är fortfarande övertygad om att cach ger utökad service.
 

Dr. Miles

Expert
FROM ZURICH TO SHANGHAI (PVG) FLIGHT LX188
Baggage Allowance
12:55
Arrival Class of Travel
Fare Basis: + arrival next day
Departure date
Barcode for check-in
Not valid after
Departure
AICWEBSE
Status
Check-in 1 / 3 TERMINAL 2
SWISS
14 MAY
On behalf of
OK
Operated by
12:30 06:55+ FIRST

Du måste ha problem om du fokuserar på att jag skrev fel tid, sorry sam try again
Från och med nu tar jag dig som en troll (som har stor uppmärksamhetsbehov) och inte en seriös person. :)
 
Om inte annat är det en underhållande tråd. Ungefär på samma sätt som man skrattar åt en full person som ramlar. Lite roligt men mycket tragiskt.
 

agehall

Medlem
Kan bara konstatera att ingen av dom har svarat, och försökt rätta ut min frågeställning, ni andra har inte betalt för billjeten så ni bara speckulerar, tror du på fullt allvar att ABB:s VD samlar poäng.!!?? Du star fortfarande kvar på ruta 1, menar du att jag haft tur 2 ganger med Swiss, eller!!?? Jag är fortfarande övertygad om att cach ger utökad service.

Du är ganska enkelspårig. Du har inga som helst bevis för dina antaganden här medan vi har svart på vitt från en purser som vet hur LH/LX jobbar att det inte är skillnad om du flyger på en betald biljett eller en award.

Jag skulle bli högst förvånad om inte ABB:s VD och andra i liknande positioner samlar poäng. Det kanske inte sker helt medvetet, men de har garanterat sitt statuskort registrerat i bokningen för att att få sina förmåner.

Men nu lägger jag också ner debatten. Det går liksom inte att argumentera med någon som bara upprepar samma sak och försöker hitta anledningar till varför just det är sant. Vill man dessutom inte lyssna på motsidans argument så är det mer produktivt att stå vid en vägg och banka pannan blodig.
 

Jacob

Medlem
Nej , inget av detta, övriga 3 pax fick ingen som hämtade dom vid ankomst, endast lilla jag, utanför stod en svart MB nerkyld och klar att ta mig till Pudong Shangri-La, River Wing Horizon Club Suite 6.600RMB/natt

Det låter som ditt företag har anlitat VIP ground service på Shanghai Pudong och inget med SWISS First class att göra.
SWISS har ingen chauffeur service även i First class om din konstig förkortning (för övrigt, använd inte förkortningar. Det försvårar kommunikaton) MB tyder på Mercedes Benz.
Jag skulle gissa på (eller är t.o.m helt säker på) att hotellet är den röda tråden. Jag har varit med om detta i andra städer där jag bokat airport transfer genom hotellet, exempelvis i Singapore, där en person väntat vid gaten, eskorterat mig genom passkontrollen, hjälpt mig med incheckade bagaget och vidare ut till den väntande hotellbilen.

Jag vet att just Shangri-La erbjuder detta eftersom jag själv flera gånger nyttjat deras flygplatstransfers. Så detta har inget med Swiss/Lufthansa att göra, alt betald biljett vs bonusresa. Det var hotellet som organiserade eskorten från gaten.
 

flum

Medlem
Tveksamt att det finns flera personer på detta forum som betalar sina F, vi pratar om ett c:a pris på 40-50K, och varför skulle dom samla points dom har råd att flyga I alla lägen, och skulle dom samla så gör sekr detta eller inhouse travel agent. Att boka en F pax på award känns inte rätt och jag tror inte hon eller han skulle acceptera detta. Merkel på en award :p:cool: eller ABB:s CO;)

Här har du iallafall en som senaste halvåret åkt F (revenue) med både LH och LX och ja, jag samlar poäng.
 

flum

Medlem
Tveksamt att det finns flera personer på detta forum som betalar sina F, vi pratar om ett c:a pris på 40-50K, och varför skulle dom samla points dom har råd att flyga I alla lägen, och skulle dom samla så gör sekr detta eller inhouse travel agent. Att boka en F pax på award känns inte rätt och jag tror inte hon eller han skulle acceptera detta. Merkel på en award :p:cool: eller ABB:s CO;)

Btw, visst borde Angela Merkel var HON(definitivt inte han)
 
Jag skulle gissa på (eller är t.o.m helt säker på) att hotellet är den röda tråden. Jag har varit med om detta i andra städer där jag bokat airport transfer genom hotellet, exempelvis i Singapore, där en person väntat vid gaten, eskorterat mig genom passkontrollen, hjälpt mig med incheckade bagaget och vidare ut till den väntande hotellbilen.

Jag vet att just Shangri-La erbjuder detta eftersom jag själv flera gånger nyttjat deras flygplatstransfers. Så detta har inget med Swiss/Lufthansa att göra, alt betald biljett vs bonusresa. Det var hotellet som organiserade eskorten från gaten.
Hur gör vi med chokladen och brevet från Swiss, som kommer hem efter avslutad flight. Jacob allvarligt ni har fel, vem vill Swiss/LH mata?? en poäng kund eller en cach kund, en trogen C kund som uppgraderar hamnar I cach kategori, jag har testat. Varför skulle hotellet engaera sig I en liten svensk som enbart har exceutive floor. Tänk om varför accepterar inte LH F från poängsamlare längre är det pga husvagns kläder eller poäng. Vi lägger ner nu och väntar på Martin B som ska åka F med Swiss som han givetviss betalar, då vet vi mer.
 

johhenrik

Medlem
Men jösses... du ger dig inte. :) LH har inte slutat erbjuda F till poängsamlare. Några bolag har slutat erbjuda det dock, då de inte vill betala det LH vill ha för en poängbiljett. Du blir faktiskt bara tramsig tillslut när du sitter och spekulerar om en massa du inte vet ett dugg om.

Så, nu vet vi vad du tycker, lägg ner nu istället. :)
 
Last edited:
Toppen