Senaste nytt

Swiss First + Economy eller Business R/T?

Att F-pax inte skulle bry sig om poäng stämmer inte. Finns flera personer på detta forum som betalar sin F-resor cash (eller konto/kreditkort utgår jag ifrån) som är väldigt intresserade av poängen de får in.

Om de inte ska diskriminera folk beroende på om det är award/betald biljett så antar jag att de inte behandlar vissa bättre, det blir ju att diskriminera de som de behandlar sämre om man enbart tittar på servicenivån.

Hade varit intressant om du utvecklade detta, menar du att det bara är du på forumet som har råd att boka F med pengar?
Jag har inte råd, jag får åka när det är fullt I C

Alltid lika underhållande att läsa inlägg ifrån Mr Björklund. Undrar om det ingick en liter rödvin eller två till din fläsk och löksås.

Att F-pax inte skulle bry sig om poäng stämmer inte. Finns flera personer på detta forum som betalar sin F-resor cash (eller konto/kreditkort utgår jag ifrån) som är väldigt intresserade av poängen de får in.

Om de inte ska diskriminera folk beroende på om det är award/betald biljett så antar jag att de inte behandlar vissa bättre, det blir ju att diskriminera de som de behandlar sämre om man enbart tittar på servicenivån.

Alltid lika underhållande att läsa inlägg ifrån Mr Björklund. Undrar om det ingick en liter rödvin eller två till din fläsk och löksås.
Nej, Tyvärr inte. Hade varit bättre med en Öl och linje rullare.

Nej , inget av detta, övriga 3 pax fick ingen som hämtade dom vid ankomst, endast lilla jag, utanför stod en svart MB nerkyld och klar att ta mig till Pudong Shangri-La, River Wing Horizon Club Suite 6.600RMB/natt
Det låter som ditt företag har anlitat VIP ground service på Shanghai Pudong och inget med SWISS First class att göra.
SWISS har ingen chauffeur service även i First class om din konstig förkortning (för övrigt, använd inte förkortningar. Det försvårar kommunikaton) MB tyder på Mercedes Benz.

Det låter som ditt företag har anlitat VIP ground service på Shanghai Pudong och inget med SWISS First class att göra.
SWISS har ingen chauffeur service även i First class om din konstig förkortning (för övrigt, använd inte förkortningar. Det försvårar kommunikaton) MB tyder på Mercedes Benz.
Nej inget av detta, jag bokar själv för att kunna optimera mitt resande. Bilen kom från hotellet och hamnade på notan 650RMB men väldigt skönt 9 på morgonen att bara gå ut och sätta sig I en sval bil. Hade föredraget BMW

Nej inget av detta, jag bokar själv för att kunna optimera mitt resande. Bilen kom från hotellet och hamnade på notan 650RMB men väldigt skönt 9 på morgonen att bara gå ut och sätta sig I en sval bil. Hade föredraget BMW

Det låter inte som du har åkt med SWISS till Shanghai, i alla fall inte den gången.

SWISS flyg landa runt kl. 7 (även tidigare beroende på säsong) och om du hade någon märkservicepersonal som har hämtat dig kan det inte ta 2 timmar att komma ut till landside.

Tveksamt att det finns flera personer på detta forum som betalar sina F, vi pratar om ett c:a pris på 40-50K, och varför skulle dom samla points dom har råd att flyga I alla lägen, och skulle dom samla så gör sekr detta eller inhouse travel agent. Att boka en F pax på award känns inte rätt och jag tror inte hon eller han skulle acceptera detta. Merkel på en award :p:cool: eller ABB:s CO;)

Nu ska du nog ta och nyktra till och fundera på vad i hela fridens namn du skriver.

Det finns massor av personer här som betalar för sina F-resor. Många gör det även ur egen ficka. Och samtliga som jag känner till är ganska noga med att få in sina poäng.

Ditt raljerande gör ju att det är rätt svårt att ta dig på allvar. Försöker du bara reta upp folk eller tror du på fullt allvar att alla här som pratar om att de flyger F för cash ljuger? Lite ödmjukhet är nog på sin plats här.

Det låter inte som du har åkt med SWISS till Shanghai, i alla fall inte den gången.

SWISS flyg landa runt kl. 7 (även tidigare beroende på säsong) och om du hade någon märkservicepersonal som har hämtat dig kan det inte ta 2 timmar att komma ut till landside.

FROM ZURICH TO SHANGHAI (PVG) FLIGHT LX188
Baggage Allowance
12:55
Arrival Class of Travel
Fare Basis: + arrival next day
Departure date
Barcode for check-in
Not valid after
Departure
AICWEBSE
Status
Check-in 1 / 3 TERMINAL 2
SWISS
14 MAY
On behalf of
OK
Operated by
12:30 06:55+ FIRST

Du måste ha problem om du fokuserar på att jag skrev fel tid, sorry sam try again

No offense Thomas, men varför har du citerat samma post från mig 5 ggr utan att det har något med dina inlägg att göra?

Toppen