När jag landade I Shanghai hämtade Swiss personal mig och tog mig igenom VIP passkontroll, Inga andra ombord hämtade dom. När jag åkte hem hämtade dom mig ox och tog mig igenom pass och security. Manen innan mig fick ingen service. Både LH och Swiss har tackat och skickat hem choklade till familljen. Varför du blandar in Jacob vet jag inte.!! Vad resorna är betalda med är ointressant, utan vad är skillnaden mellan cash och uppgradering, bonus, etc. Skillnaden finns helt klart. Varför tror du LH och LX inte kommer att acceptera upgrades eller bonus I F, dom vill ha cash. Inte "husvagnsfolk" (shorts) I F.
Hur tänkte du nu, om jag skriver att LX gör skillnad på pax, så gör dom det, varför fick jag annan service än dom övriga I F?? förklara det istället för någon överlägsen ton, jag är fullständigt övertygad om att personalen ombord vet vem som har betalt med cash, och vem som har upgrade, bonus där deras företag betalt billjeterna som gör att dom kan uppgradera få bonusresa. LH/LX bryr sig inte men övriga pax I F kan ha synpunter. Men nu är det slut med det.
Jag tror Senator kan svara för sig själv.
God morgon Thomas Björklund, hoppas du hade en utmärkt måndagskväll....
För det första vill jag gratulera dig med att du har fått specialbehandling. Det måste kännas väldigt skönt. Dock tänkte jag berätta några motsägelsefulla historier, hoppas det inte förstör din tisdag.
Det land med största problem att särbehandla ankommande resenärer måste vara USA. Där vill gärna US Custom and Border Patrol (CBP) ha en form av egalitärt system för hantering av inkommande passagerare.
Vid två tillfällen, på den väldigt trafikerade Terminal 4 på JFK, har jag fått gå med några andra Förstaklasspassagerare och fått hjälp med immigrationsprocessen. Vid båda tillfällen var min uppgradering från billigaste affärsklass till Förstaklass som en operationell uppgradering. Första gången gick jag tillsammans med Schweiz FN-ambassadör (som räknades som VIP) som flyttades fram till Förstaklass från affärsklass när dörren stängde. Andra gången gick jag tillsammans med en HON som satt i Förstaklass.
Jag har också fått gå med en HON passagerare i San Francisco (SFO) när jag uppgraderade en billig affärsklass till Förstaklass med vouchers på Lufthansa. Så om det skulle finnas särbehandling skulle det troligtvis mer vara kopplat till HON status än hur en passagerare har betalat för sin Förstaklassplats.
När det gäller hur man klär sig på resor så har Doktorn helt rätt att tråden behövdes stängas. Personligt, har jag gärna rena, schyssta kläder samt riktiga skor på mig alltid. Men jag inser att det inte är 1950-talet längre men faktisk 2014, och världen förändras. Jag orkar hellre inte lägga så mycket tid på alla andra, men fokuserar på mig själv och har slutat stigmatisera och rubricera andra människor. Det kan vara ett heltidsjobb om man vill att fokusera på andra, men det känns lite onödigt att kasta bort tiden på det.
Gällande kopplingen till Jacob (osäker fortfarande på vilken du menar, men jag gissar redaktören) så uppfattade jag att du menade att han inte fick någon särbehandling eftersom du antar att han inte betalar för sina biljetter med cash. Nu var det du som tog upp frågan, inte jag och min poäng är att varken du eller jag vet hur Jacob finansierar sina resor, och vi har ingenting med det att göra.
Till slut är jag mycket glad för din skuld att du upplever att du får särbehandling, och om det får dig att må bättre att du tror att det kopplas till ditt köp av biljett "so be it". Jag skall inte lägga så mycket tid på frågan så länge du är nöjd.
Men läs gärna denna tråd från en purser på Swiss:
http://www.businessclass.se/forum/l...e/16912-finns-intresse-foer-q-med-purser.html
The cabin is your oyster when you are flying First Class. You are not inconveniencing us if you want to taste every single starter and dessert - you're even welcome to try out a few different mains. Our goal is for you to have a comfortable trip, whether it be paid with miles or cash. In doing so, you should have a gastronomical experience and in line with that, go ahead and order as much as you want. We're happy to serve you! In Business Class, it's different. In First Class, we load enough food so that there's enough for every single passenger to try one of each item on the menu. In Business Class, the catering load is load-dependent, meaning that we have limited availability of starters, mains and dessert. While we won't refuse you if available, it's highly unlikely that we'll be able to change out your main. Should there be any starters/desserts over once the meal service has been completed, we will gladly serve it to you as it would be disposed of otherwise
I want to note that we do not discriminate passengers based on whether they are on an award ticket or on a revenue ticket. For all we know, you are an extremely loyal customer to our company. The miles are there for a reason - even the "rich of the rich" eventually redeem them. Op-up are treated differently in it that they are not entitled to the seat received, and therefore may be served last - since the other passengers have paid and are entitled to the service scheme of respective cabin. We do however prioritize service to our HONs, even in First Class, they will often be served, even when there are full F-fare paying pax on board
Med det önskar jag dig en underbar tisdag,
Senator