Senaste nytt

Svenska kronans fall - påverkar det ert resande?

FilipJ

Medlem
Det slår mig att jag och tjejen faktiskt avstod att åka till Tyskland i början på sommaren på grund av den svaga kronan.
Ja, mitt resmönster åtminstone påverkas.
 

Ghoose

Medlem
Tänkte först skriva nej men inser att vi inte åker lika ofta till USA som tidigare. Lite synd, men tur att jorden är stor :)
 

Airman

Medlem
Det påverkar på så sätt att det känns obekvämt att titta på hotellpriserna i USA. Bokat en bonusresa till västkusten nästa vår, hoppades att kronan inte skulle falla mer tills dess. Bara att bita ihop och försöka förtränga vad 2v kommer att kosta. Men därefter blir det nog lite mindre resande ett tag :(
 
Det påverkar på så sätt att det känns obekvämt att titta på hotellpriserna i USA. Bokat en bonusresa till västkusten nästa vår, hoppades att kronan inte skulle falla mer tills dess. Bara att bita ihop och försöka förtränga vad 2v kommer att kosta. Men därefter blir det nog lite mindre resande ett tag :(
Har med en resa till LA bokad till nästa sommar, ska försöka ha is i magen och boka boende senare och hoppas på att kronan stärks, eller ska man bokaq boende nu.. Ahh :)
 

AABack2ARN

Medlem
Nu har mitt resande minskat av andra anledningar men visst påverkar den svaga kronkursen.

Men utöver kronkursen upplever jag att många hotellpriser i USA har gått upp i reda dollar de senaste åren. Rumspriserna har gått upp, skatterna har ökat och de förbannade resortavgifterna sprider sig och ökar. Så för ett rum som bara för några år sedan kostade $150 allt inkluderat kostar nu $200. Då hjälper det inte på något sätt att en dollar då kostade cirka 6 SEK och idag nästan 10 SEK. :(
 
Toppen