Samma här... det senaste året har mitt resande ökat med 25%.Reser det gör man pä poäng. Både boende och hotell. Poängen har blivit lättare att få ihop och lika så status. Alltså reser jag mer![]()
1 dygn i Chicago kändes av i min plånbok!10 dagar i Kalifornien kändes av i plånboken.
1 dygn i Chicago kändes av i min plånbok!Och då fick jag ändå mycket betalt av SAS pga strejken.
Vi ska till Australien 1 månad i vinter. När jag kollar på historiken AUD kontra SEK så tycker jag den ser ganska stabil ut, kring 6 kr per dollar de senaste åren. Någon som har input på detta?
Valutakursen är en sak. Men min uppfattning är att hotellpriserna i USA är anmärkningsvärt höga redan innan jag räknar om priserna till SEK. Ska iväg på en roadtrip i oktober och har valt att tömma mitt Radisson Rewards-konto istället för att betala USD200/natt för motellrum... Nu ska vi förvisso resa i nordöstra USA vilket sällan är billigt - men så här dyrt har det aldrig varit. Det är inte ovanligt att ett enkelt Motel 6 kostar USD100. Eller mer.
Men nej - resandet påverkas inte. Jag gjorde mig av med en bil istället.![]()