Klokt och kunnigt påpekande. Tack! / EkonomenÄnnu märkligare när det är en rörlig valuta som de facto inte går att devalvera (depreciering däremot).
![]()
Klokt och kunnigt påpekande. Tack! / EkonomenÄnnu märkligare när det är en rörlig valuta som de facto inte går att devalvera (depreciering däremot).
![]()
Brasiliens valuta är väl en av dom som om möjligt går ännu sämre. Jag brukar kolla ibland om BRL stärkts mot SEK när vår valuta sjunkit ytterligare, men icke.Jag väljer att åka till länder som inte har $ eller € och där det också är billigt att leva tex Polen och Brasilien.
"Extremt billigt" är en ganska stark generalisering som nog inte alla håller med om, inte jag i alla fall.Den låga kronan absorberas av de extremt låga räntorna vilket gör boendet extremt billigt
Har med en resa till LA bokad till nästa sommar, ska försöka ha is i magen och boka boende senare och hoppas på att kronan stärks, eller ska man bokaq boende nu.. AhhDet påverkar på så sätt att det känns obekvämt att titta på hotellpriserna i USA. Bokat en bonusresa till västkusten nästa vår, hoppades att kronan inte skulle falla mer tills dess. Bara att bita ihop och försöka förtränga vad 2v kommer att kosta. Men därefter blir det nog lite mindre resande ett tag![]()