Senaste nytt

Strawberry (Nordic Choice) Kreditkort kampanj maj-juli 2023

palmen

Moderator
Har du redan kortet, och har mer än 20'000 poäng(?), så verkar uppgraderingen också kicka in. Har en vän som samlat ihop ca 40k som helt plötsligt blev guld.
Ja alla poäng in räknas mot status. Men om man bara har 5.000 poäng sedan tidigare blir man inte guld av 20k till.
 
Ja alla poäng in räknas mot status. Men om man bara har 5.000 poäng sedan tidigare blir man inte guld av 20k till.
Är du säker? Anledningen till att jag undrar är ju att killen redan hade kortet. Och bara ca 40'000 p (gränsen för guld är ju 50'000 p).
Så jag klurar på vad som triggade hans guld...
 

Qraze

Medlem
Blev precis uppgraderad till Guld. Tog SEB/Strawberry 3 dagar.
Lite OT: Efter 5 månader har Amex/SAS fortfarande inte lyckats fixa silver efter uppgr. till Amex elite. :)
 

Fredah

Medlem
Blev precis uppgraderad till Guld. Tog SEB/Strawberry 3 dagar.
Lite OT: Efter 5 månader har Amex/SAS fortfarande inte lyckats fixa silver efter uppgr. till Amex elite. :)

Det känns väldigt random det här, jag ansökte i måndags förmiddag och har inte hört mer än ”tack för din ansökan”. En annan (som ansökte efter tips från mig) fick välja kod till kortet i tisdags.

OT: Jag har aldrig haft problem med Amex, de har alltid varit snabba och jag har t.o.m. lyckats flytta när statuspoängen kommer in, räckte med ett samtal. Det är iofs några år sedan, jag bytte till premium nyligen vilket var väldigt smidigt.
 
Toppen