Senaste nytt

Strawberry - det här gjorde ni inte bra!

Clarion Wisby var knappast bättre förberedd i somras. Inget skarpt läge, men det börjar med att jag säger till vid frukost. Personalen tillätt någon att ställa extra bord och stol på huvudet i en utrymningsväg. Jag sa det får ni inte göra. Sällskapet såklart besviken och sur men personalen inser som tur att de gjorde fel.

Fem minuter senare rökutveckling från brödrosten. Löstes snabbt utan att något antändes. Jag går leta efter släckaren nu. Det finns bara en vatten släckare! Hade blivit kaos om vi behövde en till brödrosten. Ingen utrymningstavla eller förteckning över utrustning någonstans i matsalen eller dess del av byggnaden. Tydligen fanns det flera släckare längst in i köket. Men inget synligt för gästerna.

Hade jag rest i tjänst hade det blivit rapport och förbud från arbetsgivaren att boka nätter på Clarion Wisby. Jag påtalar allt faktamässigt i enkäten efter vistelsen. Får såklart ingen respons.

Hade jag rest i tjänst hade det blivit rapport och förbud från arbetsgivaren att boka nätter på Clarion Wisby. Jag påtalar allt faktamässigt i enkäten efter vistelsen. Får såklart ingen respons.

Klassisk strawberry kultur. Enkätsvar och feedback-mailen är notoriskt dåliga på att fånga upp och faktiskt göra något problem.

Med tanke på vad som hänt gällande hotellbrand i Helsingborg senaste dagarna (Hotel Kärnan som var stängt för renovering). Trodde man ju att alla var lite mer på när man såg vad en brand kan leda till. Här tappar kedjan förtroende totalt.

Precis. Räddningstjänsten tog det på allvar, inte strawberry.
På morgonen låtsas personalen som inget hänt. Jag får berätta om branden och är de "informerade" ock ska förklara att brandkåren beslutat att evakuering inte skulle göras. Vilket de säkert gjorde efter deras räddningsinsats var avslutad.
Det förklarar inte varför strawberry valde att inte göra något när brandlarmet gick, mer än att låta personalen lämna bygganaden, ringa in fler väktare och lämna gästerna vind för våg.

Last edited:
Klassisk strawberry kultur. Enkätsvar och feedback-mailen är notoriskt dåliga på att fånga upp och faktiskt göra något problem.
Jag fick bara ett tack för åsikter svar. Det varierar väldigt från hotell till hotell. At Six var föredömligt på feedback upptagande men levererar fortfarande väldigt blandat service. Hobo kompade med en frinatt någon gång. Clarion och The Box i Linköping är bra med feedbacken. Clarion Wisby diskvalificerade sig själv även i pris kommande sommar och Strawberry nätter jagar jag inte längre aktiv. Jag bör bli lifetime guld i år och det nöjer jag mig med. Min förhoppning är att jag slipper värsta rummen och service som guld och ibland får lite guldkant. Jag ser inget värde i a fortsätta jaga platinum

Jahapp, vaknar upp till det nya medlemsåret med en nedgradering till silver trots 34 kvalificerande nätter under föregående år. Känner nu allt starkare för att klippa kortet och gå tillbaka helt och hållet till hotels.com...

Jahapp, vaknar upp till det nya medlemsåret med en nedgradering till silver trots 34 kvalificerande nätter under föregående år. Känner nu allt starkare för att klippa kortet och gå tillbaka helt och hållet till hotels.com...
Livet är fullt av överraskningar och snart är det måndag igen

Skämt å sido, mejla kundservice med skärmdumpar.

Men för att göra Strawberry rättvisa är jag nu helt plötsligt guld igen, utan att jag ens behövde ta kontakt med kundtjänst...

Brand på Clarion Sea U.
Brandlarm utlöstes bara i trapphuset och inte i korridorer eller rum. Det hördes så svagt att jag först trodde det var från ett näraliggande hus. Gick runt för att lyssna var det kom ifrån och ser då att hissarna var spärrade i brandläge.

Utrymde. Ingen personal fanns någonstans. Ingen utrymde festlokalerna. En stackars vakt försökte styra upp att folk inte gick upp i huset.

Ambulans, väktare, brandkår, polis, rökdykare ryckte ut. Ingen personal från hotellet.ingen anvisningar om samlings plats.

Efter 15 minuter görs halvhjärtad utrymning av festlokal. Kökspersonalen lämnar. Nattklubben kör vidare.

Skadad bärs ut på bår. Polis rapporterar till ledningen brand släckt och patrullen bedömer sig klara läget. Fler väktare anläder. Ingen hotell-personal synlig.

När rökdykare, ambulans och brandkår lämnar börjar folk gå in. Ingen info från hotellet .

Nu har 45 minuter gått, jag frågar väktare om det finns någon ansvarig
De kommer snart, är svaret.

Shitshow utan dess like
Det där låter precis som min upplevelse på Sea U i mars. Då gick brandlarmet 5-6 ggr. då också på blandade ställen på hotellet. På mitt rum tjöt det 1 gång men på kollegans rum ett par rum bort från mitt, tjöt det alla 5 ggr. Hos min andra kollega på våningen nedanför tjöt det inte alls.
Total förvirring bland personalen. När jag kom tillbaka till hotellet dagen efter så stog personalen och hade brandövning med öppen låga uppe på träterassen. Skrämmande..

Attachments

• 20240314_163523 - kopia.jpg
    20240314_163523 - kopia.jpg
    608,7 KB · Visningar: 126
Last edited:
Ännu en bokning genom hemsidan förbetald med Strawberry MC som inte ger korrekt intjäning. Är det någon som nånsin har fått korrekt antal Spenn eller bonuspoäng direkt vid betalning på hemsidan?
Citerar mig själv. Har fortfarande efter drygt två veckor inte fått korrekt poäng krediterat för denna betalning av ett rum på ett Strawberry-hotel. Kundtjänst lovar "kolla upp" det och återkommer inte förrän jag stöter på igen. Strawberry - det här gjorde ni inte bra!

Ett Facebookinlägg i dag får det att se ut som att man kan äta frukost på Sommerro 2 för 1 på måndagar, men det stämmer väl inte? Sommarro har ett antal oskrivna undantag från förmånerna, tex får man inte fritt gym för Platinum.

495df4efb182d50de2dee3e20296e3ea.jpg

Toppen