Senaste nytt

Strawberry - det här gjorde ni inte bra!

Någon som kan rekommendera hur jag utnyttjar kvarvarande bonuspoäng på bästa sätt; växla till spend (som jag antar går?) eller köpa presentkort för kommande hotellnätter?

Någon som kan rekommendera hur jag utnyttjar kvarvarande bonuspoäng på bästa sätt; växla till spend (som jag antar går?) eller köpa presentkort för kommande hotellnätter?
Det går inte att växla till Spenn och att köpa presentkort är en dålig affär som enbart bör användas för slattar (i den mån det går). Bäst värde är att boka nätter för poängen.

Sedan sommaren inte ett rätt på kortet.
Jag gav upp det sen när Spenn kom, var även extrent trött på att aldrig få de poäng som jag borde ha.
Ännu en bokning genom hemsidan förbetald med Strawberry MC som inte ger korrekt intjäning. Är det någon som nånsin har fått korrekt antal Spenn eller bonuspoäng direkt vid betalning på hemsidan?

Jag har fått en kvalificerad natt, men inga Spenn, för min senaste vistelse. Detta var i början av december.
Har du brutit mot terms and conditions i avtalet om Spenn? Jag tänker särskilt på denna paragraf..

Paragraf 3.5.A.#&. Om du, särskilt med fakta, kritiserar vårt nya program Spenn har vi rätt att minska, utan förklaring eller logik, antalet poäng/Spenn du får vid varje tillfälle.

Ni som letar efter paragrafen måste vända på din mobil. Den är skriven på baksidan av avtalet.

Brand på Clarion Sea U.
Brandlarm utlöstes bara i trapphuset och inte i korridorer eller rum. Det hördes så svagt att jag först trodde det var från ett näraliggande hus. Gick runt för att lyssna var det kom ifrån och ser då att hissarna var spärrade i brandläge.

Utrymde. Ingen personal fanns någonstans. Ingen utrymde festlokalerna. En stackars vakt försökte styra upp att folk inte gick upp i huset.

Ambulans, väktare, brandkår, polis, rökdykare ryckte ut. Ingen personal från hotellet.ingen anvisningar om samlings plats.

Efter 15 minuter görs halvhjärtad utrymning av festlokal. Kökspersonalen lämnar. Nattklubben kör vidare.

Skadad bärs ut på bår. Polis rapporterar till ledningen brand släckt och patrullen bedömer sig klara läget. Fler väktare anläder. Ingen hotell-personal synlig.

När rökdykare, ambulans och brandkår lämnar börjar folk gå in. Ingen info från hotellet .

Nu har 45 minuter gått, jag frågar väktare om det finns någon ansvarig
De kommer snart, är svaret.

Shitshow utan dess like

Last edited:
Lite det här som visar kärnan av problemet inom Strawberry när man plockar in folk "från gatan" till att bemanna repan kvällar och helger.

Medarbetare som inte har koll på varken frukosttider, spa:ets entréavgifter, förmåner eller att inte ta betalt för bonusnätter räknar jag inte heller med har koll på utrymningsvägar eller brandskyddsregler, tyvärr.

Tjuvlussmade på brandkåren.
En killes telefon tog fyr medan han pratade i den. Han slänger ner den och försöker släcka.

Det var kraftig brandrök i brandtrappan på ett våningsplan så det stämmer med det jag märkte.

Damen som bars ut på bår var inte i telefonkillens sällskap. Såg ut som att hon fått andnings eller hjärtproblem vid larmet och/eller röken

Till sist kom det en ansvarig, oklart vilken nivå, knappast hotellchef iaf.
"Du kan ringa VD" säger han och ger mig hennes mobilnummer.

Det bara gjorde det bara önnu tydligare för mig hur strawberry fungerar. Dålig ledning, underbemannat och med oerfarna på många poster.

Toppen